ארה"ב בהודעה דרמטית: יהיו השלכות על הסיוע לפלסטינים

לאחר הפנייה הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ארה"ב יוצאת בהודעה דרמטית: "לפנייה עלולות להיות השלכות על הסיוע הכספי לפלסטינים" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(STR/Flash90)

הפנייה הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כנגד ישראל עלולה לעלות ביוקר, ארה"ב הודיעה כי לפנייה עלולות להיות השלכות על הסיוע הכספי שהם מעניקים לרשות.

דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה הערב (שני) כי "למהלך הפלסטיני להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג עלולות להיות השלכות על הסיוע האמריקאי".

עם זאת, הדוברת אמרה מנגד כי "אנחנו מתנגדים להקפאת כספי המסים הפלסטינים והבהרנו לישראל שזה צעד שמגביר את המתיחות".

מוקדם יותר הערב תקף נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין את ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא העברה של כחצי מיליארד שקל לפלסטינים ואמר כי: "אבו מאזן מנסה להגיע להסדר כפוי ופניותיו מהוות הפרה של הסכם אוסלו שלכאורה מצדיקה צעדי תגמול. אבל צעדי תגמול צריכים להלום את האינטרס של מדינת ישראל. עיכוב העברת המסים למשל לא מועיל לנו ולא מועיל גם להם".

לדבריו, "המסים הם חלק מיכולתו של העם הפלסטיני לקיים את עצמו והאינטרס הישראלי שהעם הפלסטיני יקיים את עצמו". ריבלין עקץ: "עד גיל 48 הייתי עורך דין. אף פעם לא הייתי מגיש תביעת פיצויים אם היא היתה מזיקה לי".

כזכור, בסוף השבוע האחרון הודיעה ישראל על הקפאת כ-400 מיליון שקל מכספי המסים שהיא מעבירה לפלסטינים זאת בתגובה לפניית הרשות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמועצת הביטחון של האו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות