אייכלר נגד היועץ המשפטי: "סכנה לדמוקרטיה"

ח"כ אייכלר תקף את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה: "זה דבר שהוא מסוכן לדמוקרטיה יותר מכל דבר אחר, כי מהיום והלאה המערכת המשפטית מנהלת את חיי האזרחים (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |

חבר הכנסת ישראל אייכלר נשא היום (שני) דיון מיוחד בכנסת, במסגרתו תקף את היועץ המשפטי לממשלה וטען כי הוא "סכנה לדמוקרטיה".

"הכנסת לא התכנסה בגלל שהנבחרים בעם ויושב-ראש הכנסת החליטו שהם רוצים לדון במפעל חשוב כמו ערוץ 10 שעומד בפני סגירה, או "פרי הגליל". הכנסת, על-ידי הממשלה, קיבלה פקודה מהשליט, היועץ המשפטי לממשלה, להתכנס, לחוקק ביום אחד חוק חשוב בשביל קבוצת עובדים שנמצאים בסכנת פרנסה" אמר אייכלר.

"זה דבר שהוא מסוכן לדמוקרטיה יותר מכל דבר אחר, כי מהיום והלאה – היום זה יועץ משפטי, שלא לדבר על שופט עליון – באופן רשמי וחוקי, המערכת המשפטית מנהלת את החיים של האזרחים, ולא הכנסת ולא הממשלה, ולא, עם כל הכבוד, יושב-ראש הכנסת. כולם צריכים להיכנע להוראה של היועץ המשפטי לממשלה, בחקיקה".

"מישהו עוד חושב שהבחירות האלה בכלל חשובות? למה צריך לבחור חברי כנסת? נבחר יועצים משפטיים, נבחר שופטים בבית-המשפט העליון, ו-500 שופטים במדינה יקבעו את כל הדברים: כל התקציבים; מותר להעלות שכר מינימום, אסור להעלות שכר מינימום; צריך לסגור את "ישראל היום", צריך לפתוח את ערוץ 10 – הוא יקבע לנו".

אייכלר הזכיר את ימיו בתקשורת החרדית כשדרן ב"קול חי": "כשאני עבדתי בתחנת רדיו שהייתה מהערוצים שתחת פיקוח הרשות השנייה, של הרדיו המקומי. הם שילמו הון עתק למדינה בשביל הזכות לדבר. אני חושב שזכות הדיבור צריכה להיות דבר בסיסי כמו להדפיס עיתון, ולכן ערוץ 10 לא היה צריך בכלל להיות חייב כל כך הרבה כסף לרשות השנייה".

"אבל כאשר יש חוק כזה, וכאשר כל תחנות הרדיו נאנקות תחת דמי הזיכיונות האלה, אז לבוא ולהגיד לכנסת לחוקק חוק ומייד לחצי שנה – זה דיקטטורה בצורה הכי נוראה וגרועה, בפרט כשהזכרתי כבר את "ישראל היום" שכבר רצו לעשות שגם להתערב בעיתונים, לא רק להתערב ברגולציה לתחנות רדיו וטלוויזיה, במקום לפתוח תחנות רדיו וטלוויזיה, במקום לפתוח עיתונים לכל השוק, בפרט היום כשהסייבר וכל אלה כבר ממילא כל כך פתוחים, כך שזה כבר כל כך לא רלוונטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות