המאבק המדיני בפלסטינים

הנשיא ריבלין נגד נתניהו: "עיכוב הכספים לא מועיל"

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, שאמור בעוד כחודשיים להכריע על מי להטיל את הרכבת הממשלה, תוקף את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את כספי המסים של הפלסטינים: "עיכוב העברת המסים לא מועיל לנו. עד גיל 48 הייתי עורך דין. אף פעם לא הייתי מגיש תביעת פיצויים שמזיקה לי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ריבלין ונתניהו, ארכיון (Amos Ben Gershom/GPO)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שאמור בעוד כחודשיים להכריע מי ירכיב את הממשלה הבאה, תוקף הערב (שני) בשיחות סגורות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות החלטתו להקפיא את העברת כספי המסים לפלסטינים בשל בקשתם להצטרף לבית הדין בהאג.

ריבלין תקף את ההחלטה להקפיא העברה של כחצי מיליארד שקל לפלסטינים ואמר כי: "אבו מאזן מנסה להגיע להסדר כפוי ופניותיו מהוות הפרה של הסכם אוסלו שלכאורה מצדיקה צעדי תגמול. אבל צעדי תגמול צריכים להלום את האינטרס של מדינת ישראל. עיכוב העברת המסים למשל לא מועיל לנו ולא מועיל גם להם".

לדבריו, "המסים הם חלק מיכולתו של העם הפלסטיני לקיים את עצמו והאינטרס הישראלי שהעם הפלסטיני יקיים את עצמו". ריבלין עקץ: "עד גיל 48 הייתי עורך דין. אף פעם לא הייתי מגיש תביעת פיצויים אם היא היתה מזיקה לי".

כזכור, בסוף השבוע האחרון הודיעה ישראל על הקפאת כ-400 מיליון שקל מכספי המסים שהיא מעבירה לפלסטינים זאת בתגובה לפניית הרשות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ולמועצת הביטחון של האו"ם.

עם זאת, ריבלין תקף גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "הוא יודע שגם אם הוא יגיע להסכם הוא יתקשה לקבל את אישור בני עמו. אנחנו יכולים לקבל הכרעה כמו בהסכם אוסלו והמיעוט יכופף את ראשו בפני הכרעות הדמוקרטיה".

לדבריו, "אבו מאזן יודע שלא משנה איזה הסכם הוא יביא הוא לא יצליח להעביר את זה ברחוב שלו".

ריבלין הוסיף: "אנו צריכים ללמוד לחיות יחד, השלום יבוא כאשר נבנה בין עצמנו יחסי אמון ונבין שלא נגזר עלינו לחיות יחד - אלא נועדנו לחיות יחד. לאחר מכן נוכל לדבר על גבולות פתוחים, קונפדרציה, שתי מדינות, מדינה דו לאומית וכדומה".

"בימים אלה מדינת ישראל מבצעת תחקירים יסודיים בנוגע למבצע צוק איתן" אמר ריבלין בנוגע לדרישה לחקור את קציני צה"ל שהשתתפו במבצע. "מפקדי וחיילי צה"ל עשו ועושים הכול כדי להגן על אזרחי ישראל ולשמור על החוק הבינלאומי בתנאים מורכבים. צה"ל יודע לחקור את עצמו ביסודיות, ביושר וללא משוא פנים. במקרה של הפרת חוק נדע למצות את הדין עם האשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות