מוזס: "ממשלה שמתעלמת מפיטורי עובדי פרי גליל היא ממשלה אכזרית"

מליאת הכנסת קיימה דיון פגרה מיוחד במטרה לאשר בהליך חקיקה מהיר את המשך קיומו של ערוץ 10. ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף את מדיניות האיפה ואיפה הזועקת לשמים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון פגרה מיוחד במטרה לאשר בהליך חקיקה מהיר את המשך קיומו של ערוץ 10. ח"כ מנחם אליעזר מוזס התייחס אל בקשת הממשלה לאשר את החוק ותקף את מדיניות האיפה ואיפה זועקת לשמים.

"הוזעקנו כאן להצלת ערוץ תקשורת. אני לא מזדהה עם הערוץ ותכניו, אבל בעיני להציל מאות עובדים זה דבר נכון וראוי. הרי מדובר בפרנסה. ופרנסה של עובדים הוא בראש ובראשונה. רק תמוה בעיני שאותה ממשלה שהבינה שצריך להציל את העובדים האלה, לא מבינה שצריך להציל גם את עובדי מפעל פרי גליל. קורע הלב לשמוע את הסיפורים של עובדי פרי גליל בחצור. רובם ככולם עובדים מבוגרים, מהפריפריה. חלקם בגיל 60. אם יפוטרו, מי יקבל אותם לעבודה כעת? הרי זה אבסורד", תקף מוזס.

מוזס המשיך ואמר כי "קיים זלזול מתמשך באנשים מבוגרים. שכחו את מאמר חז"ל בנין נערים סתירה". הרב מוזס ציין בפני חברי הכנסת את פעילותו של ח"כ גפני בתקופת היותו יו"ר ועדת הכספים למען עובדי מפעל פרי גליל "ידידי הרב גפני, בשעתו, בשנת 2009, כששמע על הבעיה של פרי הגליל, שינע את כל חברי ועדת הכספים לגליל והחליטו להעביר 9 מיליון שקל על מנת להציל את המפעל. למעשה הועברו רק 4 מיליון שקל, וכעת בגלל ויכוח על 5 מיליון שקל המפעל עומד להיסגר. בגלל 5 מיליון שקל עומדים עובדים בקור ובגשם, כאן ובגליל ומתחננים להישאר לעבוד. אני לא מבין את לב האבן של המחזיק בתיק שלא פותר את הבעיה!".

"שר האוצר בממשלת הזדון היוצאת, אמר והתרברב, כי קיצץ חצי מיליארד שקל₪ מתקציב הישיבות על מנת להעביר זאת לעידוד יציאת אברכים לתעסוקה. על פי סקר הלמ"ס האחרון אין שום שינוי במספר המובטלים והוא עומד על 215,000 מובטלים. ולאלו רצו להוסיף גם את תלמידי הישיבות, כדי שגם הם יהיו מחוסרי הכנסה ומובטלים", המשיך מוזס.

מוזס הוסיף לסיום כי "אנו רואים מה קורה בפריפריה, מה קורה בתחום התעסוקה. כל תכניות הממשלה לקידום תעסוקה ולהקמת מפעלים בפריפריה, נותרו בגדר "הכל דיבורים". הגיע הזמן להפסיק עם הדיבורים ולהתחיל בעשייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות