החל מהיום: פתיחת חשבון בנק גם באינטרנט

בנק ישראל הודיע כי החל מהיום יוכלו אזרחי ישראל לפתוח חשבונות בנק גם דרך האינטרנט וללא צורך להגיע כלל לסניפי הבנקים. המהלך שקודם על ידי המפקח על הבנקים נועד להקל על הלקוחות בעיקר במעברים בין הבנקים השונים (ברשת)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

סוף סוף, המהפכה הדיגיטלית מגיעה לבנקים: שנים לאחר שבנקים ברחבי העולם החלו להציע ללקוחותיהם אפשרות לפתיחת חשבונות דרך אתרי האינטרנט שלהם, הודיע היום (שני) בנק ישראל כי הוא מאפשר לבנקים הישראלים להצטרף גם הם למהפכת המחשוב, וכי מהיום לקוחותיהם יוכלו לפתוח חשבונות בנק ולהעביר את החשבונות הקיימים, גם דרך האינטרנט, וללא צורך להגיע פיזית לסניף כלל.

הרפורמה האינטרנטית מגיעה לאחר שוועדת זקן, בראשות המפקח על הבנקים מר דודו זקן, קבעו כי שיעור העוברים בין הבנקים בישראל נמוך ביותר ובמטרה להגביר את התחרות הוחלט לאפשר לכלל הלקוחות הישראליים לפתוח חשבונות בנק באינטרנט.

בבנק ישראל מקווים כי צעד זה יגביר את התחרות בכך שיקל על צרכנים לעבור מבנק לבנק. צעד זה מתווסף להנחייה שפרסם הבנק לאחרונה, ואשר אמורה להקל על מעבר הוראת הקבע והחיובים של לקוח בעת מעבר מבנק לבנק.

על מנת להגביר את הביטחון בפתיחת חשבונות באינטרנט, קבעו בבנק ישראל מספר סייגים שיוודאו כי פותח החשבון אינו מנצל לרעה את ההקלות, וכי הוא אינו משמש להלבנת כספים או למימון ארגוני ופעולות טרור.

כך נקבע כי הבנק אליו עובר הלקוח יבצע שיחת וידאו אשר מטרתה תהיה להכיר את הלקוח החדש, והיא נועדה להחליף את הדרישה להגיע פיזית אל הבנק בכדי לפתוח חשבון.

בנוסף, החשבון שנפתח באינטרנט יוגבל כך שפעולה במזומן לא תעלה על 10,000 שקל והיתרה בסוף כל יום לא תעלה על 300 אלף שקל. הגבלות אלו יוסרו לאחר שהלקוח יפקוד את סניף הבנק וישלים הליך זיהוי פנים אל פנים.

כמו כן פתיחת חשבון באינטרנט מתאפשרת רק למי שהוא בעל חשבון קיים באחד הבנקים הישראליים, כך שלא תתאפשר פתיחת חשבון ראשון דרך האינטרנט. הבנק גם יהיה רשאי לאמת את זהותו של הלקוח המבקש לפתוח חשבון על סמך העתק של תעודת זהות ותעודה מזהה נוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות