קובי אריאלי: "לא אגלח את הזקן עד שדרעי חוזר"

"אמרתי לאשתי שלא אגלח את הזקן עד שדרעי חוזר", כך אומר קובי אריאלי בראיון מיוחד על פרישתו של אריה דרעי. לדבריו, ההומור והשיח עושה טוב לאריה דרעי • האזינו (אנשים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

רצונו של יו"ר ש"ס אריה דרעי להתפטר מראשות תנועת ש"ס והשיח סביב הנושא, הניבה לא מעט הומור ובדיחות, סביב הדרישה מדרעי לחזור.

העיתונאי קובי אריאלי התראיין לתוכנית "שמונה עד עשר" בהגשת מרדכי לביא ואמר כי "לא היו ימים כאלה כבר שנים. יש חרדה שמסתובבת בפנים אבל מבחינת האווירה ונושא השיחה לא היה שנים ככה".

מאז הודיע דרעי על פרישתו נפוצו לא מעט בדיחות ברשתות החברתיות בעניינו, כמו "פאינה קרישנבאום לא חוזרת עד שדרעי חוזר" או כמו שאריאלי התבדח בתחילת הראיון: "אמרתי לאשתי שלא אגלח את הזקן עד שדרעי חוזר", על כך הסביר אריאלי, "תראה, זה לא חדש. אני אומר תמיד כי המקום הכי יצירתי נמצא ברחוב החרדי, חד משמעית".

"הומור הוא אמצעי התמודדות. הוא שפה של התמודדות. בקבוצות שחיות ביתר לחץ -גם במובן החיובי של המילה, הומור יש לו מקום יותר להתפתח וכך זה עובד ולא מפסיק לרגע. הציבור החרדי לא היה יכול לקיים את חייו ברמה הממוסדת כמו היום בלי הומור", הוסיף אריאלי.

אריאלי סבור כי השיח סביבו עוזר לאריה דרעי: "חד משמעית זה עושה טוב לאריה דרעי. אני לא זוכר כזה מתח. אשכנזים וספרדים, חרדים יותר ופחות וגם חילונים. בכל מקום שאני מסתובב אי אפשר לפתוח שיחה בלי הנושא הזה. אתה יודע אלו שאלות של רזולוציה נמוכה מאוד כמו 'מתי הוא מתכוון לחזור אם וכאשר?' 'הוא נעלב באמת או שהוא מזייף?'".

"אני לא חושב שאריה מזייף רגשות. הוא באמת כאוב ובאמת נעלב. יכול להיות שהוא עושה שימוש מניפולטיבי ברגשות", אמר אריאלי באשר להודעת ההתפטרות. "אני מאמין שרע לו על הלב. הוא עצבני והוא רוצה לחנוק מישהו. אני משוכנע בזה".

כמו בלא מעט מקומות גם במשפחת אריאלי דנו בסוגיית התפטרות דרעי, שם הנושא הסתיים - כמו תמיד בהומור. "בשבת ישבו אצלנו שמונה עשר אורחים, עוד לא התחלנו את הסעודה היה מתח, תודה לאל, יש בעל בית שיודע הומור ואיכשהו עברנו את זה".

"הוא יחזור, אין לו הרבה ברירות", מעריך אריאלי.

בתום הראיון, פנה אריאלי לדרעי ואמר: "או-קיי, הבנו, שלום. אני לא עומד במתח הזה. קשה לי עם זה. זה ברמה שאתה נכנס לבית ורואה תמונה עקומה. משהו התעוות שם בש"ס.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות