הקרע הספרדי

אריה דרעי "חוזר" לש"ס; "הוא לא דמיין את הרעש"

יו"ר ש"ס, ח"כ לשעבר אריה דרעי, לא התפטר מתפקידו הנוכחי בראשות התנועה, ולא צפוי להתפטר. דרעי יישאר בתפקידו וככל הנראה ירוץ בראש רשימת ש"ס • מקורבו טוען כי הוא באמת חשב להתפטר ועדיין לא החליט סופית לחזור, אך יש ח"כים בתנועה שמותחים ביקורת • צפו: כך התקבל דרעי בבני ברק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

כצפוי - אריה דרעי "חוזר" לש"ס: יו"ר ש"ס ח"כ לשעבר אריה דרעי לא התפטר מתפקידו הנוכחי בראשות התנועה, ולא צפוי להתפטר. דרעי יישאר בתפקידו וככל הנראה ירוץ בראש רשימת ש"ס בבחירות הקרובות.

דרעי "יחזור" לחיים הפוליטיים, למרות שלא עזב אותם לרגע, כשהוא מחוזק יותר. מטה ההסברה של ש"ס פעל בכל השבוע האחרון להסביר לציבור המזרחי כי "ש"ס ללא אריה דרעי אין לה זכות קיום. הנציגות של הציבור המזרחי תמחק", הציבור קנה זאת וכך דרעי חוזר לקדמת הבמה כשהוא מחוזק, כשהציבור יודע שללא דרעי אין ש"ס.

דוגמה לפעילות של צוות ההסברה היה ניתן לראות אמש בבני ברק, דרעי הגיע להשתתף בשמחת חתונה לבנו של סגן ראש העיר אלי דדון, מטה ההסברה דאג להוציא הודעות ולהפיץ שדרעי מגיע בכדי שעשרות תלמידי ישיבות יגיעו להתקבץ סביבו ולשיר לכבודו.

כך גם פעיליו ההדוקים פעלו שעות נוספות בכדי להאדיר את שמו, בהצלחה לא מבוטלת, יש לומר. הם הצליחו להסיט את הדיון בתוכן הקלטת של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל נגד אריה דרעי לשאלה מי הדליף.

דרעי עצמו משוכנע שאלי ישי הוא זה שעומד מאחורי ההדלפה. בראיון ל'עובדה' הוא טען כי ישי הסתובב בבתיהם של הרבנים עם הקלטת, לדבריו הוא הבטיח להם שהוא לא ידליף את הקלטת לתקשורת. ישי עצמו הכחיש את הדברים.

אך ביום שאחרי, כאשר בש"ס בטוחים שדרעי לא יעזוב את ההנהגה, הרוחות עדיין חלוקות האם דרעי עשה צעד נכון באיום להתפטרות, האם הוא באמת התכוון להתפטר, ומה התוצאה.

"אריה באמת חשב להתפטר", אומר מקורבו, "הוא מאס בכל מה שעושים לו הוא עבר משבר אישי והחליט לעזוב הכל וללכת לבית, אבל הוא לא דמיין את הרעש שזה יעשה, את ההתפטרות של כל חברי הכנסת, כל חברי המועצות, והלחץ מצד הרבנים".

"רק הלחץ הזה הכריע את אריה, רק זה מה שגרם לו להגיד שהוא מעוניין לחזור", מוסיף המקורב ומדגיש: "אבל תזכור שהוא עדיין לא אמר שהוא חוזר, הוא רמז שיש אפשרות כזו, אבל זה עדיין לא בטוח".

מנגד, יש בש"ס מי שמאוכזבים אולי גם זועמים. "למי זה עשה טוב חוץ מאריה דרעי עצמו? זה גרם נזק למפעלי התורה של ש"ס ולש"ס עצמה, חבל", אומר בכיר בש"ס: "המפלגה הוצגה כמי שהולכת לקרוס ולהתמוטט והציבור לא טיפש בכדי להבין שמדובר בספין נטו".

לדבריו: "אני לא מדבר על ביטול התורה שזה גרם, עשרות בחורי ישיבות שהשתוללו ברחוב בשביל שאריה יחזור בזמן שהוא בכלל לא פרש".

חבר כנסת בש"ס סיכם את הדיון ואמר כי "כולנו ידענו שמדובר בתרגיל פוליטי, לאף אחד לא היה ספק בכך, ידענו שאולי זה מה שיכול לעזור למפלגה אז שתפנו פעולה עם היושב ראש, מקווה שזה באמת יעזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות