הותר לפרסום

חברון: נעצרה חוליית טרור המזוהה עם ארגון דאע"ש

השב"כ בשיתוף צה"ל עצרו חוליית טרור בחברון המזוהה אידאולוגית-דתית עם ארגון הטרור הרצחני דאע"ש. החוליה תכננה לבצע פיגועים שונים והפעילה מטען לעבר כוח צה"ל. החשודים הודו בחקירתם בשב"כ במיוחס להם. נגד אחד מהם כבר הוגש כתב אישום בגין חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל, פלאש 90)

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל עצרו בחודש נובמבר 2014 חוליית טרור בחברון המזוהה אידיאולוגית-דתית עם ארגון הטרור הרצחני "המדינה האיסלאמית - דאע"ש".

על פי השב"כ, חברי החולייה, תושבי חברון, תכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר חלקם אף הפעילו מטען נפץ לעבר כוח צה"ל, כשהאירוע הסתיים ללא נפגעים.

חברי החוליה שנעצרו הם: אחמד ודאח צלאח שחאדה, בן 22, מחמד פיאד עבד אלקאדר זרו, בן 21 וקצאי אבראהים דיב מסוודה, בן 23.

החשודים הודו בחקירתם בשב"כ במיוחס להם. שחאדה הודה כי היה בכוונתו להקים חוליה צבאית של דאע"ש לצורך ביצוע פיגועים, כמו כן הודה כי הוא וקצאי מסוודה ייצרו מספר מטענים, שאת אחד מהם השליך לעבר כוח צה"ל.

שלושת החשודים. מימין: שחאדה, מסוודה וזרו (צילום: תקשורת שב"כ)

לדבריו, יחד הם תכננו לרצוח חייל צה"ל ולהשתמש בנשקו ובמדיו לצורך ביצוע פיגוע ירי. השניים יצאו למימוש הפיגוע, אך שבו לבסוף על עקבותיהם מבלי לבצעו.

שני הנחקרים האחרים הודו אף הם במיוחס להם, כאשר קצאי מסוודה אף הודה כי תכנן להרוג מתיישב במעיין "עין אברהם" בחברון ולחטוף ממנו את נשקו האישי.

תיקיהם של המעורבים הועברו בימים האחרונים לתביעה הצבאית. נגד אחד המעורבים, מחמד זרו, הוגש כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה, בין היתר, בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

נגד שני המעורבים הנוספים יוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות