צפו: "סרטון התיירות" של ארגון דאע"ש

הסרטון החדש של דאע"ש, מראה את העיתונאי ג'ון קנטלי, המוחזק בשבי, כשהוא מסייר בעיר מוסול בעיראק, ומציג עסקים כרגיל, כביכול, תוך שהוא לועג לכוחות הקואליציה. צפו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |

הסרטון החדש של ארגון הטרור 'המדינה האיסלאמית - דאע"ש', מראה את העיתונאי ג'ון קנטלי, המוחזק בשבי בידי הארגון מאז שנת 2012, כשהוא מסייר בעיר מוסול, השנייה בגודלה בעיראק, שבשליטת הארגון הרצחני.

מטרת הסרטון, כך נראה, להפריך את הטענות שהאזרחים שחיים תחת שלטון דאע"ש, סובלים מדיכוי.

בסרטון, אומר קנטלי כי "התקשורת אוהבת לתאר את החיים תחת דאעש כמדכאים ואת האזרחים כמי שכלואים בשלשלאות שלטון נוקשה וטוטליטרי. אבל בפועל כאן במוסול העסקים כרגיל".

"כל מה שאני רואה", הוא מספר, "זה אלפי עיראקים שממשיכים בשגרת יומם, אחרי שנים של דיכוי מידי סדאם חוסיין והכאוס שנוצר אחרי הפלישה האמריקנית".

קנטלי מציג את הנעשה בעיר ואומר כי "זו לא עיר שחיה בפחד, כמו שהתקשורת המערבית מנסה לטעון", תוך שהוא מרחרח סבונים ורוכש חלבה.

בהמשך, נראה קנטלי, כשהוא משבח את כוח המשטרה שהקים דאעש: "השוטרים הישנים במוסול ידעו רק לזרוק את הנשק שלהם ולברוח כשנתקלו בצרות".

קנטלי תועד "לועג" לכוחות הקואליציה, כאשר הצלם שהתלווה אליו צילם מטוס בשמי מוסול ולאחר מכן הפנה את העדשה לעבר קנטלי שנראה צועק לעבר הטייס: "כאן! כאן למטה! באתם להציל אותי שוב? תעשו משהו! אתם חסרי תועלת, לחלוטין חסרי תועלת".

ג'ון קנטלי שנחטף יחד עם ג'יימס פולי שהוצא להורג משמש עבור דאע"ש ככלי תעמולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות