מפלגה חרדית מאוחדת?

בכיר באגו"י: אחדות חרדית תזיק ותבריח את המצביעים

בימים האחרונים צפה ועולה היוזמה להקמת מפלגה חרדית אחת שתשמש פלטפורמה פוליטית למפלגות החרדיות שירוצו יחד בבחירות, אלא שנראה כי הדרך עוד ארוכה ובעיקר חסרת סיכוי. גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אומר כי "איחוד שכזה דווקא יזיק במספר המנדטים של המפלגות החרדיות" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כים חרדים (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

מפלגה חרדית מאוחדת? בימים האחרונים צפה ועולה היוזמה המחודשת להקמת חזית חרדית אחת שתשמש פלטפורמה פוליטית למפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, שירוצו על פי הרעיון במשותף יחד כשחלק מהסקרים אף צופים לאיחוד שכזה למעלה מ-20 מנדטים.

את ההיוזמה מוביל איש עסקים חרדי התורם רבות למוסדות התורה ומבקש באמצעות השפעתו לגרום לליכוד השורות במחנה החרדי. בנוסף, על רקע הפילוג בש"ס והנסיונות לפתור את המשבר, העלה הגאון רבי ראובן אלבז אף הוא את היוזמה כשעל פי הדיווחים מצטרפים אליו חלק מהאדמו"רים התומכים באחדות החרדית.

אלא שמתברר כי ככל הנראה הדרך עדיין רחוקה וכי סבך האינטרסים ביהדות החרדית מורכב למדי בשביל לגשר על הפערים מה גם שאחדות מלאה לא תושג ללא שילובם האפרי של תנועת בני תורה ומפלגתו של החדשה של אלי ישי דבר שיתקל לבטח בווטו מצידם של תנועת ש"ס ודגל התורה.

הבוקר (ראשון) בשיחה שקיים "כיכר השבת" עם גורם בכיר ב'אגודת ישראל' תוקף אף הוא את האיחוד המעושה וטוען כי מדובר בביצה שלא נולדה ובלא יותר מספין תקשורתי.

לדבריו, "החשש הינו שאיחוד שכזה דווקא יזיק במספר המנדטים של המפלגות החרדיות זאת לאור העובדה שכיום פונה ש"ס לציבור מסורתי שאינו בהכרח חרדי כמו גם תושבי עיירות הפיתוח והיישובים בפריפריה, כשהאיחוד הצפוי עלול להרחיק אותם מתמיכה במפלגה שכזו שתיתפס כחרדית מידי".

הגורם מזכיר שבתחילת הקמפיין, עוד לפני המשבר הפנימי, דיבר דרעי בעיקר על נושאים חברתיים של ביטול מע"מ על מוצרי יסוד וכו' מה שבמפלגה אחת יהיה קשה יותר כאשר מטבע הדברים יתמקדו יותר בנושאים חרדיים ושמירה על עולם התורה.

"ש"ס ויהדות התורה פונים לקהלים שונים והאחדות רק תבריח מצביעים למפגתו החדשה של משה כחלון", אומר הגורם.

כאמור ההערכה כעת בדגל ובאגו"י הינה כי הסיכויים לחיבור שכזה נמוכים ואף קלושים זאת מאחר ואף הוא לא יפתור את כל הבעיות הפנימיות וייתכן ואף יעמיק אותם כשיתחילו ויכוחים מה גודלה של כל סיעה, ומי יהיה במקומות הראשונים וכו'.

"עדיף", אומרים הגורמים, "שכל מפלגה תרוץ בנפרד ותוכיח את כוחה ולאחר הבחירות נתאחד למטרות המשותפות לעולם התורה וליהדות החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות