ליברמן: מנסים להפוך נחקרים לעדים באמצעות סחיטה באיומים

שר החוץ ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן תקף את חקירת בכירי מפלגתו וטען כי מכתבו של היועמ"ש לקירשנבאום - פופוליסטי. ליברמן חשף כי "אחד הנחקרים ניסה להתאבד" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: אמיל סלמן)

פרשת השחיתות 242: שר החוץ ויו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן תקף פעם נוספת את המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, בטענה כי אלו מדליפים מידע לעיתונאים בכדי לפגוע במפלגתו.

ליברמן התייחס למכתב ששיגר היועץ המשפטי לממשלה לסגנית שר הפנים פאינה קרישנבאום בו ביקש ממנה שלא תגיע למשרדה בשל החשש כי תפגע בחקירה. השר ליברמן טען כי מאז התפוצצות הפרשה היא לא הגיעה למשרד, ולכן הפנייה "פופוליסטית".

"ב-24.12 הפכה החקירה לגלויה. מאז אותו יום, סגנית השר פאינה קירשנבאום לא דרכה אפילו פעם אחת ואפילו לשנייה במשרד הפנים". אמר ליברמן.

ליברמן הוסיף להאשים ולתקוף את היועץ המשפטי לממשלה: "וינשטיין כותב מכתב ובו הוא מתריע ונוזף בקירשנבאום שכל ביקור שלה במשרד הפנים הוא שיבוש חקירה. המכתב שלו נועד לתקשורת כדי לנטרל את אפקט הכנס של המפלגה שנערך ערב קודם לכן. זה דפוס פעולה קבוע של כל הגורמים המעורבים בחקירה".

ליברמן המשיך לתקוף את המשטרה וגילה בדבריו כי אחד החשודים ניסה להתאבד בבית המעצר: "ראיתי דברים שאמרו שני עורכי דין של החשודים. הם הסבירו שהניסיון להפוך את העצורים לעדי מדינה בוצע באמצעות סחיטה באיומים של ממש. אני יכול לספר שגם אחד הנחקרים, שלא היה חשוד במשהו, נחקר כדי להפעיל לחץ על אחרים והוא ניסה להתאבד".

"אני יודע שבמדינה מתוקנת בן אדם חף מפשע כל עוד הוא לא הורשע. בפרשה הזאת עדיין אף אחד לא הורשע, אבל בתקשורת כולם הורשעו באמצעות הדלפות מגמתיות וזדוניות תוך כדי שיתוף פעולה הדוק בין החוקרים לעיתונאים", הוסיף השר.

למרות הביקורת, ליברמן גיבה את המערכת השיפוטית: "יש שופטים בירושלים וזכותה וחובתה של המשטרה לחקור כל חשד ללא שיקולים זרים ואם מישהו מעד, הוא יצטרך לשלם את מלוא המחיר, אבל מה שצורם הוא שזו הפעם השישית ברציפות שעם תחילת מערכת הבחירות נפתחת פרשייה חדשה הקשורה אליי או לישראל ביתנו".

בתוך כך, במשטרה חושדים כי בכיר נוסף במפלגה המקורב לליברמן, חשוד בפרשה. הבדיקה עוד טרם הסתיימה ועם סיומה יוחלט האם לזמנו לחקירה.

סגנית שר הפנים, פאינה קרישנבאום, החשודה המרכזית בפרשה ביקשה ביום שישי לפרוש מהחיים הפוליטיים אך יו"ר מפלגתה סירב לקבל את בקשתה וביקש ממנה להישאר וזאת משום "שלא צריך בגלל לחץ תקשורתי להיכנע", כך אמר לה ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות