הרמטכ"ל גנץ: הדלפת ההקלטה לא ראויה

ימים לאחר פרסום ההקלטות מרשת הקשר הצה"לית מרגעי החטיפה של הדר גולדין הי"ד, הרמטכ"ל, בני גנץ, תוקף את הדלפת החומרים מצה"ל: "צבא זה לא תוכנית ריאליטי" (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |

יומיים לאחר פרסום הקלטות רשת הקשר מאירוע החטיפה במבצע "צוק איתן", בהן לכאורה עולה כי לוחמים מחטיבת גבעתי ביצעו ירי מעבר למותר, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, רומז כי ההקלטות הודלפו מצה"ל בדרך לא כשרה.

את הדברים אמר הרמטכ"ל במהלך אירוע לגיוס מתנדבים בלשכת הגיוס. "לתקשורת יש תפקיד חשוב מאוד, אך אנחנו חייבים לרסן את עצמנו", לדבריו, "מדובר בתחקיר שמעורבות בו משפחות שכולות. נתחקר, נשלים את החקירות, אך בלתי קביל בעיניי שהקלטות יוצאות בדרכים כאלה".

הרמטכ"ל התייחס לעצם האירוע ואמר כי הוא מתוחקר. "אני אומר בצורה חד משמעית - צבא זה לא תוכנית ריאליטי. אנחנו לא ננהג לפי הרייטינג, ולכן אנחנו חוקרים ובודקים את האירועים בצורה המיטבית".

"יש מקרים שאנשים שוגים ואנחנו יודעים לטפל וללמוד מזה. יש לי אמון מלא במפקד חטיבת גבעתי, במפקדי גדודים ובמפקדי פלוגות בחטיבה, שלחמו באומץ ובנחישות, לקחו על עצמם סיכונים ועשו עבודה מצוינת", הוסיף.

באשר למוכנות חטיבת גבעתי שמפקדה אל"מ עופר וינטר ספג ביקורת נוקבת במהלך המבצע, אמר הרמטכ"ל כי נכונו לחטיבה משימות רבות. "תדע כל אם עבריה שמסרה את גורל בנה ובתה בידיי המפקדים הראויים ביותר, אנחנו מטפלים בילדים בחיילים במקצועיות, נחישות ובכבוד הראוי להם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות