מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און: מוכן למו"מ לשלום

השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און, הודיע כי ארצו מוכנה לפתוח במשא ומתן לשלום עם היריבה המרה קוריאה הדרומית: "אין לנו שום סיבה לא לפתוח בשיחות האלה" (חדשות,עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הודיע אמש (רביעי) כי ארצו מוכנה לשאת ולתת עם היריבה המרה מהדרום בכדי לנסות ולהגיע לשלום. הוא אמר את הדברים בנאום טלוויזיוני שנשא לרגל השנה החדשה. "אם ממשלת דרום קוריאה רוצה בכנות לשפר את היחסים, אנחנו מוכנים לחדש את הפגישות בין בכירים", אמר ג'ונג און.

הוא קרא לשפר את היחסים בין שתי המדינות וציין כי הוא מוכן להיפגש עם הנשיאה "בהתאם לאווירה ולנסיבות שניצור. אין לנו שום סיבה לא לפתוח בשיחות האלה". עדיין לא ברור מה עומד מאחורי הצעתו של ג'ונג און והאם מדובר בתרגיל מדיני כלשהו.

כזכור, לאחרונה גברה המתיחות בין המדינות באופן דרמטי זאת על רקע חשד למתקפת סייבר שמיוחסת להאקרים מצפון קוריאה כנגד תחנת כוח גרעינית בדרום קוריאה.

בנוסף, ג'ונג און עלה לאחרונה לכותרות בעקבות סרט אמריקני שלועג לו, עלה לאקרנים וגרם למלחת סייבר חסרת תקדים.

לאחר מכן הושבת האינטרנט במדינה המבודדת מספר פעמים ובצפון קוריאה האשימו את ארה"ב במתקפה. הממשל בפיונגיאנג השווה את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ל"קוף השוכן ביערות הגשם". "על אף גודלה הפיזי, ארצות הברית משחקת ללא בושה במחבואים כמו ילד מנוזל", נאמר בהודעה.

בדרום קוריאה אמרו בתגובה לנאומו של ג'ונג און כי הם מקווים ששתי הקוריאות יפתחו בקרוב במשא ומתן בהתאם להצעתו של מנהיג צפון קוריאה. "נאומו של קים הוא משמעותי משום שהוא מבטא את רצונו לשפר את היחסים בין שתי המדינות" אמרו בדרום קוריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות