היומונים החרדיים על פרישת אריה דרעי: "דאגה בציבור החרדי"

לאחר ההתעלמות מהודעת הפרישה, הבוקר, היומונים החרדיים מדווחים על הדרמה בש"ס והתפטרות אריה דרעי. ב'יתד נאמן' ו'המודיע' כותבים על "דאגה בציבור החרדי" (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

אם אמש שררה התעלמות מוחלטת מפרישתו של יו''ר תנועת ש"ס אריה דרעי ביומונים החרדיים המייצגים את המפלגה החרדית האשכנזית 'יהדות התורה' הרי שהבוקר (רביעי) משנים הביטאונים כיוון ומתייצבים באופן מוחלט לצידו של דרעי.

העיתון "יתד נאמן" שעד עתה שמר על ניטרליות במאבק הפנימי בתנועה הספרדית מתייחס לפרישה גם בעמודו הראשון תחת הכותרת "דאגה בציבור החרדי: הרב אריה דרעי התפטר מהכנסת".

בגוף הידיעה נכתב כי רבנים ואישי ציבור חוששים ואומרים כי "בימים שהיהדות החרדית חייבת לשנס מותניה לקראת מערכת בחירות שבפתח שדברים רבים שבציפור נפשה תלויים בה יש לעשות הכל כדי להחזיק ולחזק את הנציגות החרדית".

בידיעה מובאת העובדה כי ח"כ משה גפני התקשר אמש לדרעי וביקש ממנו שלא יעשה דברים בלתי הפיכים. "במצב הקשה בו נמצאת היהדות החרדית החובה העליונה המוטלת על כולנו היא לחזק ולהגדיל את הנציגות החרדית בכנסת ולא חס ושלום להיפך", אמר דפני לדרעי.

בעיתון "המודיע" נכתב בעמוד הראשון כי "הציבור החרדי כולו עוקב בדאגה אחר הסערה הפוקדת את תנועת ש"ס אשר נוסדה ע״י מרן הגאון רבי עובדיה יוסף ומייחל כי יושרו בה כל הדברים הטעונים והיא תצא למערכת הבחירות הקרובה מלוכדת ומאוחדת".

בידיעה מצויין כי "ההתפתחויות בתנועת ש"ס חוצים את גבולותיה ובציבור החרדי עוקבים בדאגה אחר הסערה הפוקדת תנועה זו ומייחלים כי תחזור ותתייצב לעת הזו ותנחל הצלחה".

בידיעה מובאים דבריו של ח"כ יעקב ליצמן מאמש שקרא לידידו ח"כ אריה דרעי לגלות אחריות ציבורית ולחזור בו מכוונתו להתפטר מתפקידו.

גם בעיתון "המבשר" ובעיתון "הפלס" יש התייחסות להתפטרותו של דרעי אם כי בעיתונים הללו מובאת הידיעה באופן לקוני יחסית ובהיצמד לפרטים ולעובדות כפי שהתרחשו. בעיתון הפלס אף מתייחסים לעובדה כי מדובר באקט בעל משמעות סמלית בלבד.

בתוך כך יצויין כי בראיון שהעניק אמש ח"כ יעקב מרגי לרדיו "קול חי" תקף את העובדה כי בביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן קיבלו את ח"כ אלי ישי יממה לפני פרישתו מהתנועה והקמת מפלגה חדשה וטען כי בשבוע לא היו נוהגים באופן דומה.

בתגובה לכך הגיב אתמול ח"כ אורי מקלב מתנועת "דגל התורה" כי עוד לפני שהכריז על הקמת מפלגה נכנס ח"כ ישי לבקש ברכה מגדול הדור כפי שנהג בעבר וכמו רבים אחרים. "אני מציע לח"כ מרגי להיזהר מלבקר את גדולי ישראל", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות