הפריימריז: חברי הליכוד בוחרים את הרשימה

למעלה מ-96 אלף מתפקדי מפלגת 'הליכוד' יגיעו ל-600 קלפיות הפזורות ברחבי הארץ, שייסגרו בשעה 22:00 בערב ויבחרו את רשימת הליכוד שתתמודד בבחירות לכנסת (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפריימריז בליכוד (צילום: פלאש 90)

ללא הפתעות מיוחדות וללא כוכבים, מפלגת הליכוד תבחר היום (רביעי) את רשימתה לכנסת הבאה. למעלה מ-96 אלף מתפקדים יגיעו לקלפיות בכדי לנסות ולהשפיע על הרשימה החדשה.

600 הקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ נפתחו בשעה 09:00 והן צפויות להיסגר בשעה 22:00 בערב, כשאת התוצאות נדע בחצות הלילה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להישאר יו"ר הליכוד, למרות שמולו מתמודד המועמד הנצחי דני דנון שזוכה לתמיכה לא מבוטלת במפלגה. המאבק העיקש הוא על המקומות בחמישייה הראשונה. אל המקומות הללו לוטשים עיניים כל מתמודדים אך רק לבודדים מהם יש סיכוי, כמו ישראל כץ, גלעד ארדן, מירי רגב וציפי חוטובלי.

מירי רגב הנחשבת לאהודה בקרב פעילי המפלגה העבירה מסר חד וברור כי במידה והיא תוצב במקום מכובד היא תדרוש את מינוייה לשרה בממשלה הבאה במידה ונתניהו יעמוד בראשה, ובמידה ולא יעשה כך - חייו במפלגה יהיו קשים.

במפלגת הליכוד לא באמת חשוב המקום משום שראש הממשלה הוכיח כי שריו נבחרים לא על פי מקומם אלא על פי כישוריהם או קרבתם אליו. כך לדוגמה, נתניהו מינה את משה (בוגי) יעלון לשר הביטחון למרות שלא נבחר במקום מכובד.

רשימות החיסול הם חלק אינטגרלי בפריימריז של מפלגת השלטון ובמשחק הזה לוקחים חלק הפעם גם החרדים. המטה החרדי במפלגה הפיץ את רשימת המומלצים שלו בהם נמצאים שמונה ח"כים מכהנים ושלושה שמות חדשים.

הנבחרת המומלצת של החרדים היא: אופיר אקוניס, גילה גמליאל, דני דנון, צחי הנגבי, אמיר וייטמן, ישראל כץ, יריב לוין, שי מלכה, משה פייגלין, שבח שטרן, סילבן שלום.

היום הזה דרמטי עבור תנועת הליכוד משום שח"כים בכירים יכולים למצוא עצמם מחוץ לרשימה ומכך חושש בעיקר היו"ר בנימין נתניהו. בפעם הקודמת היום הזה נגמר בדחיקתם של דן מרידור, בני בגין ומיכאל איתן אל מחוץ לרשימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות