התפרקות ש"ס

דרעי מכחיש: "זה לא ספין, חשפתי את עצמי במכתב"

לאחר שהגיש את התפטרותו מהכנסת, אמר אריה דרעי לתקשורת: "אין לי מנוס יותר, הניחו לי, גם כך קשה לי", אך למרות זאת, לא מעט טוענים כי מדובר בספין שנועד להעיר את השטח הספרדי. דרעי, מכחיש זאת ואומר: "מי שרוצה לעשות ספין לא כותב מכתב בכתב ידו וחושף את עצמו לכל הגרפולוגים" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אריה דרעי לאחר ההתפטרות, אמש (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

"אין לי מנוס יותר, הניחו לי, גם כך קשה לי", כך, בקול שקט וגרון חנוק, התבטא אריה דרעי, ביציאה מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לאחר שהניח מכתב התפטרות מהכנסת.

הצעד, עורר זעזוע עמוק בתנועת ש"ס, שחבריה ונציגיה בכל הארץ חוששים כי המהלך יביא את התנועה לסוף דרכה, אך למרות זאת לא מעט עדיין מסרבים להאמין כי מדובר בצעד אמיתי מצדו של דרעי ומתעקשים כי מדובר בספין בחירות שנועד לעורר את השטח הספרדי.

כדי לדעת אם אכן מדובר בספין או במהלך אמיתי של פרישה מהחיים הפוליטיים, נצטרך להמתין עד להגשת הרשימות לבחירות לכנסת הבאה, בעוד כארבעה שבועות, אז ניווכח האם דרעי מוצב ברשימת ש"ס לכנסת.

כך או כך, אמש ערך דרעי סבב בקרב חברי מועצת חכמי התורה, שאפשרו לו להתפטר מהכנסת אך ביקשו מספר ימים עד לקבלת החלטה באשר לבקשתו לפרוש מראשות תנועת ש"ס.

סגני ראשי ערים של התנועה כמו גם בחריה כנסת איימו אתמול כי במידה ובקשו תתקבל הרי שגם הם יפרשו מתפקידיהם.

דרעי, ניסה לשכנע כי לא מדובר בספין אלא בצעד אמיתי. בשיחה עם "ידיעות אחרונות", אמר כי "מי שרוצה לעשות ספין לא כותב מכתב בכתב ידו וחושף את עצמו לכל הגרפולוגים בצורה חופשית".

"קראתם את מכתב ההתפטרות, התפטרתי מהכנסת, מה צריך עוד?", תהה דרעי.

כחלק מההוכחה שאכן מדובר בצעד אמיתי, פרסמה אתמול משפחת דרעי, הודעת טקסט ששלח אריה דרעי לבנו, דקות לאחר הפרסום על בקשו להתפטר. בהודעה כתב דרעי: "ברוך השם יש לכם אבא במשרה מלאה, מקווה שלא יימאס לכם. אשתדל להיות חבר ואבא טוב. אוהב אתכם, מתנצל מאוד שלא עידכנתי אף אחד חוץ מאמא. תעביר לכל המשפחה".

בנתיים, אנשי "התנזים", הזכורים מימי ישיבת "שאגת אריה", הקימו אוהל ענק ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף והצהירו כי לא יפרקו אותו עד שאריה דרעי יודיע על שובו להנהיג את תנועת ש"ס.

אמש הגיעו מאות לאוהל, שמעו את זמר הבית בני אלבז ודברים חריפים שאמר חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף נגד אלי ישי: "אני מאשים את אלי ישי בחורבן יהדות ספרד. הוא בגד באבי מורי, הוא משפיל את זכרו".

הרב דוד יוסף השתלח בישי על סיסמת הבחירות שלו - "בכל ביתי נאמן הוא", ואמר: "בכל ביתי מקליט הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות