התנועה הספרדית מתרסקת

ח"כי ש"ס רוצים לפרוש בעקבות דרעי; ישי: ההדלפה - לא דרכי

שעה קלה לאחר דרמת הענק בש"ס והודעת כל חברי הכנסת המכהנים על כוונתם להתפטר בשל פרישת היו"ר אריה דרעי, ח"כ אלי ישי הגיב לראשונה לפרשת ההקלטות שמסעירה את הציבור החרדי: "לא זו דרכי, אני דוגל בדרך ארץ קדמה לתורה". טען: "מרן עליו השלום תמיד חיזק אותי, הקמנו מפלגה כדי למנוע את אוסלו ג'" ושלח את דרעי לבקש סליחה ממרן הגר"ע יוסף זצוק"ל • סיקור מיוחד ב"כיכר השבת" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

תנועת ש"ס לא ידעה ימים מסוג אלו מאז יום היווסדה: יו"ר המפלגה אריה דרעי הגיש הערב (שלישי) את התפטרותו ליושב ראש הכנסת, וכל חברי הכנסת של המפלגה שגרו מכתב דומה בעקבותיו למועצת חכמי התורה ש"ס. במקביל, יו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי משיב לראשונה אש לטענות הקשות שמופנות כלפיו ושולח את דרעי לבקש מחילה מעל קברו של מרן.

בתגובה להאשמות כי הוא זה שעומד מאחורי חשיפת ההקלטות של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בהן נראה תוקף את אריה דרעי ומכנה אותו "רשע" אמר ישי: "אני נדרש לעניין פרסום הקלטת, שיהיה ברור - לא זו דרכי, זו לא הדרך שלנו. דרכי דרך ארץ קדמה לארץ. דרכי דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

הקלטת שעוררה את הסערה הגדולה בתולדות ש"ס (ערוץ 2)

"חברים יקרים, אנחנו נמצאים בתקופה של ניגוד מאורות, בחרתי לשתוק כי אני חושב שזה הדרך הנכונה אבל עד הרגע שבו יהפכו את היוצרות, עד לרגע שיהפכו אותי מאוהב לאויב, מנאמן ביתו של מרן לבוגד. יש רגעים שצריך לומר את האמת גם אם היא קצת כואבת" תקף אלי ישי.

"מרן קם בישיבת המועצה ואמר 'לא אתן שיפגעו בך'"

"השיחות האחרונות" טען ישי, "הרגעים המרגשים עם מרן, גם במועצת חכמי התורה האחרונה שבה הוא קם ואמר אני לא רוצה לקבל את ההחלטה הזו. לא אתן שיפגעו בך. אהבתי למרן עליו השלום, היא אהבה שאי אפשר לתאר".

ישי התייחס לאמירה של דרעי שביקש ממנו ללכת לבקש מחילה על קברו של מרן הגר"ע יוסף ואמר: "ביקשו אותי לבוא לבקש סליחה על קברו, אותם אנשים שפעלו בניגוד לרצונו הם צריכים לבוא לבקש סליחה ממרן". אלי ישי תקף את תומכיו של דרעי שלדבריו רדפו אותו: "התנזים שלא נח לרגע ברדיפה אישית, נגד משפחתי, אישית וילדיי".

"מרן עליו השלום תמיד חיזק אותי" הוסיף אלי ישי: "הוא אמר לי ''אני מגן עליך', הכל מתועד. אני לא מתכוון להוציא כלום. אם הייתי רוצה להוציא דברים, הייתי עושה את זה לפני שנתיים. מרן אמר לי 'אתה מוזמן איתי לעולם הבא', הכל מתועד".

אלי ישי רמז כי בידיו תיעודים של מרן הגר"ע יוסף ואמר: "ביום שהדברים יצאו לציבור, תהיה רעידת אדמה אמיתית. למרות הכל, אני חש שמרן בשמיים מתפלל להצלחתינו. אני מרגיש עוצמות וכוחות משמיים למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

ההודעה הדרמטית של חברי הכנסת של ש"ס

ישי עקץ את דרעי שמואשם כמי שגרר את מרן הגר"ע יוסף לתמוך בהסכם אוסלו: "אני ער לכל המתרחש, אני לא עיוור. הקמנו מפלגה כדי למנוע את אוסלו ג', הקמתי מפלגה כי מרן ראש ישיבת כסא רחמים הרב מאיר מאזוז פסק לי לשמור על ארץ ישראל, למנוע מסירת שטחים. הקמתי מפלגה כדי לדאוג לכם. תושבי שדרות היקרים, המציאות שבה חמאס ארגון טרור".

אלי ישי סיים את דבריו כשסיפר על מאחורי הקלעים בסוף ימיו של מרן פוסק הדור זצוק"ל: "אמר לי מרן; 'שלא יהא בליבך עליי מה שעשו לך. אני אוהב אותך רבי אליהו. לא תעזוב אותי, תהיה איתי כבראשונה'".

דרעי התפטר, כל ח"כי ש"ס בעקבותיו

לאחר כשנתיים של מתיחות בלתי פוסקת בתנועת ש"ס, שהגיעו בימים האחרונים לשיא חדש בהדלפת הקלטות מסעירות של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף, יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיש הערב (שלישי) ליושב ראש הכנסת יואל יולי אדלשטיין את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת. כל חברי הכנסת של המפלגה הודיעו כי בכוונתם להתפטר מתפקידם.

דרעי אמר ביציאתו מלשכת יו"ר הכנסת: "הגשתי כעת מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת. אין לי מה להוסיף יותר מזה. קשה לי, אני מבקש בבקשה שתניחו לי".

במכתב שכתבו חברי הכנסת למועצת חכמי התורה נכתב: "בראותנו את מעשה ידיו של מרן הטובעים בים ובראותנו את רבי אריה, עמוד החזק עליו נשענת התנועה עוד מימות היווסדה, באנו לפני רבותינו בנמיכות קומה בבקשה להחזיר גם אנו שליחותנו למשלחנו אם חלילה תתקבל בקשתו של יו"ר התנועה לפרוש".

אריה דרעי מתפטר, הערב (דוברות הכנסת)

שעה קלה קודם התפטרותו של דרעי, התקיימה ישיבה מיוחדת של חברי סיעת ש"ס בכנסת, בה ניסו חברי הכנסת לשכנע את דרעי שלא לפרוש מהכנסת, אך ללא הצלחה. לאחר מכן, ליוו כל חברי הסיעה את דרעי אל לשכתו של יו"ר הכנסת, שם הגיש את מכתב ההתפטרות.

להערכת גורמים פוליטיים, דרעי מנסה בכך להוכיח כי כוונותיו לפרוש מהכנסת רציניות. עם זאת, הגורמים העריכו כי דרעי עוד ישוב לקראת הבחירות. מי שייכנס עתה לכנסת במקומו של דרעי הוא ליאור אדרי, מקורבו של הגאון רבי משה יוסף.

מכתב הפרישה של דרעי

לא ברור נכון לשעה זו אם חברי המועצות המקומיות מטעם ש"ס יממשו את האיום לפיו יתפטרו מתפקידם אם דרעי יתפטר, או שמא ימשיכו לכהן בתפקידם.

מוקדם יותר היום, נועץ דרעי עם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וניסה לשכנע אותם לאשר לו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

מקורב לדרעי: אם יהיה שינוי אמתי - יתכן שדרעי יחזור

אמש, שיגר דרעי הודעה לפעילי ש"ס בה כתב: "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

כיכר TV: חברי הכנסת של ש"ס מבקשים מדרעי להישאר בתנועה

מועצת חכמי התורה של המפלגה סרבה אמש לקבל את בקשתו לפרישה, והודיעה לו שהוא חייב להישאר בתפקידו: "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

בכיר בש"ס המקורב לדרעי אמר הערב ל"כיכר השבת": "במצב הנוכחי אריה לא חוזר לפוליטיקה. אבל אם יהיה שינוי אמיתי במחלוקות בציבור הרי שהוא יחזור". בכיר אחר בש"ס אמר: "אריה מנסה להוביל מצב בו הוא הופך לנרדף, מצב בו הציבור מבין שדרעי לא נטל אלא מושיע, הוא מקווה להצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות