דרעי התפטר, וכל ח"כי ש"ס אחריו: "מעשה ידי מרן טובעים בים"

לאחר ימים לא קלים בתנועה הספרדית-חרדית, הגיש הערב יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי את מכתב ההתפטרות שלו מתפקידו כחבר כנסת: "קשה לי, בבקשה תניחו לי". מיד אחרי דרעי: כל ח"כי ש"ס הודיעו על התפטרותם מהתנועה; "מעשי ידיו של מרן טובעים ביד" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הטלטלה בש"ס: לאחר כשנתיים של מתיחות בלתי פוסקת בתנועת ש"ס, שהגיעו בימים האחרונים לשיא חדש בהדלפת הקלטות מסעירות של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף, יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי הגיש הערב (שלישי) ליושב ראש הכנסת יואל יולי אדלשטיין את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת. כל חברי הכנסת של המפלגה הודיעו כי בכוונתם להתפטר מתפקידם.

דרעי אמר ביציאתו מלשכת יו"ר הכנסת: "הגשתי כעת מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת. אין לי מה להוסיף יותר מזה. קשה לי, אני מבקש בבקשה שתניחו לי".
במכתב שכתבו חברי הכנסת למועצת חכמי התורה נכתב: "בראותנו את מעשה ידיו של מרן הטובעים בים ובראותנו את רבי אריה, עמוד החזק עליו נשענת התנועה עוד מימות היווסדה, באנו לפני רבותינו בנמיכות קומה בבקשה להחזיר גם אנו שליחותנו למשלחנו אם חלילה תתקבל בקשתו של יו"ר התנועה לפרוש".
דרעי מתפטר מהכנסת, הערב (צילום: דוברות הכנסת)
שעה קלה קודם התפטרותו של דרעי, התקיימה ישיבה מיוחדת של חברי סיעת ש"ס בכנסת, בה ניסו חברי הכנסת לשכנע את דרעי שלא לפרוש מהכנסת, אך ללא הצלחה. לאחר מכן, ליוו כל חברי הסיעה את דרעי אל לשכתו של יו"ר הכנסת, שם הגיש את מכתב ההתפטרות.
מכתב ההתפטרות של אריה דרעי, הערב

"לכבוד יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין שלום רב. הנדון: הודעת התפטרות מכהונתי כחבר הכנסת" כתב דרעי במכתב ההתפטרות, "בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הכנסת, הריני להודיעך על התפטרותי מחברות בכנסת. בכבוד, אריה מ' דרעי".

להערכת גורמים פוליטיים, דרעי מנסה בכך להוכיח כי כוונותיו לפרוש מהכנסת רציניות. עם זאת, הגורמים העריכו כי דרעי עוד ישוב לקראת הבחירות. מי שייכנס עתה לכנסת במקומו של דרעי הוא ליאור אדרי, מקורבו של הגאון רבי משה יוסף.

כיכר TV: חברי הכנסת של ש"ס פונים לדרעי

לא ברור נכון לשעה זו אם חברי המועצות המקומיות מטעם ש"ס יממשו את האיום לפיו יתפטרו מתפקידם אם דרעי יתפטר, או שמא ימשיכו לכהן בתפקידם.

מוקדם יותר היום, נועץ דרעי עם חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס וניסה לשכנע אותם לאשר לו לפרוש מהחיים הפוליטיים.

אמש, שיגר דרעי הודעה לפעילי ש"ס בה כתב: "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

מכתב חברי הכנסת למועצת החכמים

כזכור, אתמול התרחשה דרמה במערכת הפוליטית כאשר אריה דרעי שיגר מכתב חריף למועצת חכמי התורה של ש"ס ודרש מהם לאפשר לו להתפטר: "החלטתי בלב שלם ובנפש חפצה לבוא לפני מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי, תפקיד קשה, אכזרי וכפוי טובה עם הרבה עגמת נפש וביזיונות, אך עשיתי אותו בשמחה בכל כוחי כדי להמשיך את מסורת ומורשת מרן זיע"א. וכדי להיות שליח נאמן ומסור של כבוד תורתכם".

בכיר בש"ס המקורב לדרעי אמר הערב ל"כיכר השבת": "במצב הנוכחי אריה לא חוזר לפוליטיקה. אבל אם יהיה שינוי אמיתי במחלוקות בציבור הרי שהוא יחזור". בכיר אחר בש"ס אמר: "אריה מנסה להוביל מצב בו הוא הופך לנרדף, מצב בו הציבור מבין שדרעי לא נטל אלא מושיע, הוא מקווה להצליח".

הקלטות שגרמו לסערה הגדולה בתולדות ש"ס (ערוץ 2)

"הכאב שפילח את ליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן זיע"א. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי. תבינו אותי, אני לא יוכל יותר לחיות בהרגשה ובתחושה שלצערי חלק מהציבור חושב כך שבגללי יש מחלוקת וחלילה גם ביזיון מרן והתורה".

מועצת חכמי התורה של המפלגה סרבה לקבל את בקשתו לפרישה, והודיעה לו שהוא חייב להישאר בתפקידו: "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות