הדרמה נמשכת: אריה דרעי יתפטר הערב מהכנסת

בתום סבב פגישות של אריה דרעי עם חברי מועצת חכמי התורה הוא מודיע כי בשעה 19:30 ייפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויגיש לו מכתב התפטרות מהכנסת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, היום (צילום: פלאש 90)

הדרמה בש"ס נמשכת: לאחר שהודיע למועצת חכמי התורה על התפטרותו מראשות ש"ס, יו"ר ש"ס אריה דרעי יגיש הערב (שלישי) את התפטרותו מהכנסת.

בשעה 19:30 ייפגש דרעי עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויגיש את התפטרותו. מי שצפוי להיכנס במקומו לכהןב כנסת מטעם ש"ס עד לבחירות הוא ליאור אדרי, מקורבו של הרב משה יוסף.

אמש, שיגר דרעי מכתב ארוך למועצת חכמי התורה בו הודיע על התפטרותו וביקש את ברכתם. המועצת, דחתה אמש את הצעד של דרעי ואף עלתה לביתו כדי להודיעו על-כך אך דרעי לא היה בבית.

מאז שעות הבוקר, קיים דרעי סבב פגישות עם כל חברי מועצת חכמי התורה - הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי משה מאיה, הגאון רבי דוד יוסף כשאת הסבב סיים בביתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

דרעי הצליח ככל הנראה לשכנע את מועצת חכמי התורה בצעד בו הוא מבקש לנקוט ובעקבות כך יתפטר הערב מהכנסת.

בשעות הערב יתכנסו כל חברי הכנסת של ש"ס לישיבת סיעה מיוחדת בה יקראו יחד לאריה דרעי שלא לפרוש כדי לא להזיק לתנועה.

במקביל, בשעה 19:00 יתכנסו המונים ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בקריאה לדרעי שלא לפרוש. בשעות הצהריים הוקם אוהל ענק לאורך הרחוב כחלק מהמחאה.

במכתבו למועצת חכמי התורה אמש, כתב דרעי: "החלטתי בלב שלם ובנפש חפיצה לבוא לפני מעלת תורתכם ולהחזיר את התפקיד שהטלתם עליי, תפקיד קשה, אכזרי וכפוי טובה עם הרבה עגמת נפש וביזיונות, אך עשיתי אותו בשמחה בכל כוחי כדי להמשיך את מסורת ומורשת מרן זיע"א. וכדי להיות שליח נאמן ומסור של כבוד תורתכם.

"אך כעת במקום שיש חילול השם ומחלוקת אין חולקים... זו חובתי, כך אני בטוח שאני עושה רצון בוראי. אין ספק שפרידתי מהתפקיד של יו"ר ועזיבתי את חיים הפוליטיים תפסיק את המחלוקת ואת החילול השם הנורא ובפרט כבודו של מרן זיע"א.

"מועצת החכמים גוזרת עם דרעי להישאר יושב ראש"

"הכאב שפילח את ליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן זיע"א. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי. תבינו אותי, אני לא יוכל יותר לחיות בהרגשה ובתחושה שלצערי חלק מהציבור חושב כך שבגללי יש מחלוקת וחלילה גם ביזיון מרן והתורה".

בהחלטת מועצת חכמי התורה נאמר כי "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

לאחר מכן שיגר דרעי הודעה לפעילי ש"ס בה כתב כי "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

בשעות הצהריים הגישו עשרות סגני ראשי ערים מטעם ש"ס מכתב לנשיא המועצת הגר"ש כהן בו הם מאיימים כי במידה ודרעי יממש את איומו לפרוש מש"ס גם הם יתפטרו מתפקידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות