הדרמה בש"ס מסתעפת

יו"ר סיעת ש"ס בת"א לדרעי: אם לא תחזור בך, גם אני אתפטר

התפטרותו של אריה דרעי מראשות תנועת ש"ס, ממשיכה לעורר סערה גדולה בקרב נציגי תנועת ש"ס • יו"ר ש"ס בתל אביב, סגן ראש העיר, נתן אלנתן, שיגר מכתב לאריה דרעי בו הוא מתחנן בפניו לחזור בו מההתפטרות ומאיים: "אם לא תחזור בך, גם אני מתפטר מתפקידיי" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
"חזור בך". אריה דרעי (צילום: מאיר אלפסי)

הדרמה בש"ס: התפטרותו של אריה דרעי מראשות תנועת ש"ס, שעדיין לוטה בערפל לאור החלטת מועצת חכמי התורה כי אינם מקבלים את ההתפטרות, ממשיכה לעורר סערה גדולה בקרב נציגי תנועת ש"ס.

הבוקר (שלישי) משגר סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר תנועת ש"ס בעיר, נתן אלנתן, מכתב דלרעי בו הוא מפציר בו לחזור בו מההתפטרות ומאיים כי במידה וההתפטרות תישאר על כנה הרי שגם הוא יתפטר מתפקידו.

"קיבלתי בתדהמה ובהלם, כמו כל חברי את הודעת ההתפטרות שלך", כותב אלנתן לדרעי, "אני מפציר בך ומתחנן, אנא משוך את מכתב ההתפטרות. דווקא בשעה קשה זו לתנועה, אתה האדם היחיד שיכול להנהיג אותה לחוף מבטחים. ברור לי ללא כל צל של ספק שזהו רצונו של מרן זצוק"ל".

אלנתן, מוסיף ומאיים כי "אם בכל זאת לא תענה לקריאת מועצת החכמים לחזור בך מהתפטרותך, אני מודיע לך בזאת, שגם אני מתפטר מחברותי במועצת העיר ומתפקידי כיו"ר התנועה בעיר תל אביב יפו".

אלנתן מגולל במכתבו כיצד פרש לפני 8 שנים מחברותו במועצת העיר "בגלל התנהלותו של היו"ר דאז", כלשונו, לאחר שלדבריו "התנועה בעיר הלכה מדחי לדחי, במלחמות פנימיות אין סופיות שפגעו בתנועה ובפעילות למען הציבור", וכיצד דרעי פנה אליו לפני הבחירות האחרונות וביקש ממנו לחזור לעשייה הציבורית והעמיד אותו בראשות התנועה למרות שלא היה מזוהה "כאיש דרעי".

"אם אכן בסופו של דבר לא תחזור מהתפטרותך, אני מאוד חושש שאף יו"ר אחר לא יוכל להיכנס לנעלים הענקיות שלך, והמצב בתל אביב יחזור אחורה לימים הקשים של לפני שמונה שנים. לכן במצב דברים שכזה, אין לי אלא ברירה להתפטר מכל תפקידי, כי לא על דעת זאת חזרתי בחזרה לעשיה הציבורית בעיר", כותב אלנתן.

אמש, לאחר ההתפטרות, כתב דרעי לפעילי ש"ס: "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות