הדרמה בש"ס

מקורבי אריה דרעי: "הוא עבר רצח אופי, נמאס לו, הוא שבור"

בבוקר שאחרי ההתפטרות המפתיעה של אריה דרעי מראשות ש"ס, מקורביו מדברים על מה שעבר עליו • "רצחו נפשית את אריה דרעי, הוא מיואש, נמאס לו", אומר אחד המקורבים • אחד מחבריו מספר כי "אריה כתב את המכתב בדמעות" • ח"כ איציק כהן: "כולנו נתפטר בעקבותיו" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

הדרמה בתנועת ש"ס: בבוקר שאחרי הודעתו של אריה דרעי כי הוא מבקש להתפטר מתפקיד יושב ראש ש"ס עדיין לא ברור האם מדובר בספין פוליטי או במהלך אמיתי, אך לכולם ברור שלאריה דרעי נמאס, נמאס מהמתקפות נגדו ומהמחלוקת בתוך ש"ס ובציבור החרדי בכלל.

"אני לא ידעתי על ההתפטרות עד ששמענו את זה בתקשורת", אומר אחד האנשים הקרובים ביותר לאריה דרעי: "דיברתי אתו במהלך היום מספר פעמים ולא דמיינתי שבערב הוא יבקש להתפטר, אריה לא שיתף אף אחד".

לדברי המקורב: "אריה דרעי הוא בן-אדם, לפני הכל, עוד לפני שהוא פוליטיקאי. מה שהוא עבר בשבועות האחרונים זה רצח אופי, פשוט רצחו נפשית את אריה דרעי, הוא מיואש, נמאס לו, הוא נרדף. נכון שיהיו כאלו שיטענו שמדובר בניסיון להפוך את דרעי לנרדף אבל זו האמת".

גם חברי מועצת חכמי התורה וחברי הכנסת לא האמינו שמדובר בצעד אמיתי, רעייתו יפה דרעי אמרה לרבנים שלבעלה באמת נמאס. "קשה לו במצב הנוכחי", אמרה לרבנים שהודיעו לה כי הם מחייבים אותו להישאר.

דרעי עצמו נעלם ביממה האחרונה, אתמול הוא שהה באזור ירושלים - שם יש לו משרד שקט הרחק מכלי התקשורת והפעילים. דרעי מרגיש מיואש, דרעי מרגיש שבחודשים הקרובים יצצו סרטוני וידאו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בזה אחר זה, יהפכו אותו לאיש שמרן לכאורה לא אהב וכביכול כפו עליו את המינוי של דרעי ליושב ראש התנועה. דרעי לא מסוגל לנהל את מערכת הבחירות בצורה הזו. לכן הוא פנה למועצת, גם אם מדובר בספין - בכדי שהמועצת תמנה אותו מחדש.

"זה פגע באישתו יפה ובבני ביתו", יפה דרעי מקבלת את ברכת הגר"ש כהן, אתמול

"אריה היה שבור", מספר אחד מחבריו הטובים שטוען שידע על המכתב שעות קודם הפרסום: "אריה כתב את המכתב בדמעות, הוא הבין שזה הסוף, גם כעת הוא יבקש מהרבנים לעזוב את התפקיד, הוא שבור, נמאס לו כל היום להתעסק במחלוקות, להתעסק במריבות בתוך הציבור. מה ששבר את גב הגמל זו הקלטת שפורסמה. זה פגע באישתו יפה ובבני ביתו".

לדבריו: "לא מדובר בספין, זה אמיתי. אתם בתקשורת תכתבו שזה ספין, אבל דרעי מתכוון לפרוש. הוא יתעקש לעזוב. מי ששמע אותו ביממה האחרונה מבין שהוא התייאש ורוצה לעזוב הכל, לחזור לחיים פרטיים".

גם בקרב חברי הכנסת כולם בתמימות דעים שדרעי חייב להישאר. "כולנו אמרנו למועצת פה אחד שנתפטר אם אריה מתפטר", מספר הבוקר ח"כ איציק כהן: "אמרנו שאין מצב למנות יושב ראש אחר, אנחנו נתפטר אחריו. מקווה שהמועצת תצליח לשכנע אותו להישאר, יש פה הרבה רגש משפחתי".

גזרת מועצת חכמי התורה: "אריה דרעי נשאר יושב ראש"

"זהו יום עצוב", מסכם אחד מועציו של דרעי, "בזמן שאתם מצחקקים בתקשורת וטוענים שזה ספין, אנחנו מאמינים שזה אמיתי, אנחנו יודעים. כנראה שאנחנו נפרדים היום מהמנהיג של ש"ס, מנהיג שעבר חודשים קשים של השפלה, חודשים של סבל ומתקפות, הוא נשבר".

עם זאת צריך לציין שגם בסביבת דרעי יש הטוענים כי מדובר בספין ובמהלך מבריק שדרעי עושה, מהלך שרק את חלקו אנו רואים כעת, כך שנצטרך להמתין בכדי לקבוע האם מדובר בספין או במהלך אמיתי.

"אריה דרעי ניצח בדבר אחד, כולם מתעסקים בלחזר אחריו שיחזור ולא בתוכן ההקלטה, צריך להיות גאון בשביל לעשות דבר כזה, הוא הופך לנרדף, אלי ישי לרודף", מסכם אחד האנשים בסביבת דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות