משרד התחבורה ביטל נסיעת אוטובוסים בסמוך לשבת

משרד התחבורה החליט לעדכן את לוחות הזמנים של התחבורה הציבורית בימי שישי ובכך למנוע חילולי שבת. בתגובה, תוקפים חברי כנסת את השר ישראל כץ על ההחלטה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

אחרי לא מעט דברי ביקורת שנמתחו באחרונה נגד משרד התחבורה ומפעילי חברות תחבורה ציבוריות, הוחלט במשרד התחבורה לעדכן את לוחות הזמנים בכדי שחברות האוטובוסים לא יחללו את השבת כפי שקרה לא מעט.

בעקבות ההודעה הוחלט בחברת אגד לשנות לוח הזמנים ולבטל כמה נסיעות שאמורות היו להתקיים בעיצומה של השבת. קדמה להם חברת סופרבוס שהודיעה כי ביטלה מספר נסיעות שאמורות היו לנסוע בשבת.

לפי חברת אגד, השינוי המדובר יעשה בקווים הבינעירוניים והעירוניים, ובכך לא יגרמו חילולי שבת מיותרים, וזאת מלבד אלו שאושרו לפי הסטטוס קוו עתיק היומין.

על פי הדיווח ב-News1, משרד התחבורה שיגר מכתב הבהרה לכל חברות התחבורה בו הוא מעדכן אותם על ההנחיות החדשות. "להזכירכם, לפי הוראת מנהל אגף בכיר לרישוי ותכנון תח"צ – מר דרור גנון, אבקשכם להתייחס מיידית אל רשימת הקווים המופיעים בקובץ המצורף. קווים אלו נצפו נוסעים בשבת ולכן, יש להקדים את הנסיעות האחרונות ביום שישי כך שלא יסתיימו לאחר כניסת השבת. ההוראה אינה חלה על קווים אשר הוחרגו מתוקף תקנה 386א'". נכתב בהודעה.

דובר חברת אגד, רן רטנר, טען כי "מדובר במספר קטן ומצומצם של קווי שירות, רובם המכריע בינעירוניים וממילא אינם עולים על 5% מכלל קווי אגד ברחבי הארץ. אנו כבר בימים הקרובים נבצע את ההתאמות הנדרשות על-פי מתווה הרישיון שיש לנו להפעלת התחבורה ברחבי הארץ".

בעקבות ההחלטה נמתחה ביקורת נוקבת מצד הקשת החילונית שטענו כי החלטת משרד התחבורה נובעת משיקולים פוליטיים גרידא וכי בעקבות כך לא מעט אזרחים יאלצו לנסוע במוניות או ברכבים פרטיים.

השר ישראל כץ, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו לטענות נגדו על ההחלטה וכתב כי "בניגוד לפירסומים שונים ובניגוד להשמצות של ח"כ מירב מיכאלי, לא נדרשתי ולא קיבלתי כל החלטה לגבי מועדי נסיעת אוטובוסים בשישי, או בשבת. כל ניסיון לייחס לי החלטות מסוג זה, ועוד לכרוך את זה בשיקולי פריימריז הוא שקר שכל מטרתו להשמיץ ולפגוע. לו חברת הכנסת הנכבדה הייתה טורחת לברר במקום לתקוף ולהשמיץ הייתה יודעת את האמת".

ח"כ יאיר לפיד, תקף גם הוא את השר כץ וכתב כי "בגלל הפריימריז בליכוד שר התחבורה ישראל כץ החליט שהאוטובוסים יפסיקו לעבוד בימי שישי כבר בצהריים. יש לי רק שאלה אחת, ישראל: איך הבן שלי והחברים שלו אמורים לחזור בשישי מהצבא?".

בתגובה, העלה כץ תמונה של לפיד עומד לנאום על גבי שרפרף, וכתב: "יאיר לפיד, כמה נמוך אפשר לרדת? חפש לך סוס אחר לרכוב עליו!".

הסטטוס של לפיד
סטטוס התגובה של השר כץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות