הדרמה בתנועת ש"ס

המועצת גזרה, דרעי מתעקש; שוקל לפרוש מהכנסת: "לא קל לי"

יושב ראש ש"ס פנה לפעילי ש"ס והודיע כי למרות גזירת מועצת חכמי התורה להשאירו בש"ס, הוא עומד בשלו: "לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי". דרעי שוקל לקחת צעד קדימה את ההתפטרות ולפרוש מכהונתו כחבר כנסת עוד היום (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ז' בטבת תשע"ה | 29.12.14
דרעי, 'מתעקש' לפרוש (צילום ארכיון: שלומי כהן, כיכר השבת)

הדרמה בש"ס: יו"ר ש"ס אריה דרעי מתייחס הערב (שני) לבקשתו ממועצת חכמי התרה להתפטר מתפקידו כיו"ר המפלגה ואומר: "לאחר בזיון התורה וחילול ה׳ הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל".

דרעי שוקל לקחת צעד קדימה את ההתפטרות ולפרוש מכהונתו כחבר כנסת עוד היום. במידה ואכן יעשה זאת, מי שיכנס במקומו כחבר כנסת עד לבחירות הוא ליאור אדרי, מקורבו של הגאון ריב משה יוסף.

דרעי התייחס לעובדה כי מועצת חכמי התורה הגיעה לביתו אך הוא לא נכח במקום ואמר: "אני מביע צער עמוק על שלא זכיתי לקבל את פני מרן נשיא המועצת וכן את פני חברי מועצת החכמים וחברי הכנסת בביתו, לאחר שלא הייתי בקרבת מקום ומשכך נמנע ממני להגיע. אי"ה מחר אני אלך אל ביתם של חברי מועצת חכמי התורה ואבקש את מחילתם על כך וכן על מנת לשוחח איתם בנושא זה".

הודעת מועצת חכמי התורה (צילום: ישי כהן)

במקביל, פרסם דרעי הודעה לפעילי ש"ס בה הסביר את הצעד שלו: "בלב כואב אני מבקשכם אל נא תיפול רוחכם, ואל ירך לבבכם. עליכם להבין, לאחר בזיון התורה וחילול ה' הגדול שהתרחש אתמול אינני מוכן עוד לפגיעה ולו הקטנה ביותר בדמותו ובמורשתו האדירה של רוענו מרן זצ"ל, לא קל לי עם הצעד הזה, אבל אני עושה זאת בלב שלם ונקי, כאשר ברור הדבר כי על כף המאזניים מונח כבודו של מרן זצ"ל".

מכתב המועצת (צילום: כיכר השבת)

"תנועת ש"ס שיסד מרן זצ"ל" הוסיף דרעי: "חזקה מכל מאורע כזה או אחר וחזקה מכל אישיות פרטית, בטוחני כי תנועת ש"ס תמשיך בכל העוצמה ומרן משמים ממשיך ומלווה את כל פעולותיה. מרן חי וקיים".

במערכת הפוליטית מעריכים כי ההתפטרות של דרעי היא ספין פוליטי בלבד בכדי להסית את הדיון מסרטון הוידאו שנחשף, ובו נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל תוקף את דרעי ומכנה אותו "רשע" כאשר מנמק מדוע הוא לא צריך לחזור לש"ס, אך דרעי מוכיח בשעות אלו כי לכאורה ההתפטרות שלו אמיתית.

בהחלטת מועצת חכמי התורה נאמר: "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

מזכיר המועצה החדש, ח"כ יואב בן צור, הודיע כי מועצת חכמי התורה מחזירה את מכתביו של דרעי בהם הודיע על פרישתו, "אנחנו מחזירים לו חזרה ומבטלים את מכתב ההתפטרות שלו. מרן יתפלל ממקומו ליד כיסא הכבוד והשם הטוב יסיר חרפת עמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות