דרמה פוליטית

מועצת חכמי התורה: גוזרים על אריה דרעי להישאר בש"ס

מועצת חכמי התורה החליטה כצפוי לדחות את בקשתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לעזוב את התנועה והודיעה כי היא גוזרת עליו להישאר בתפקידו. "אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ועומדים אחריו בכל עוז". על הקלטת: "כבודו של מרן חולל על ידי אנשים שרודפים כבוד" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

הדרמה בש"ס: מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס התכנסה הערב (שני) בירושלים ודנה בקרע הספרדי ובבקשתו של ח"כ אריה דרעי לפרוש מן התנועה. כצפוי, חברי המועצה החליטו לדחות את בקשתו של דרעי והודיעו כי "גזרו עליו" להישאר בה.

לאחר הישיבה, עלתה המועצה לביתו של דרעי וביקשה לפגוש בו אולם דרעי לא שהה בביתו.

ח"כ יואב בן צור, הקריא את החלטת המועצה לעיתונאים, כאשר מסביב נעמדו פעילי ש"ס וקראו קריאות תמיכה בדרעי: "מועצת חכמי התורה התכנסה היום בביתו של אביהם של ישראל מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. התכנסנו בראש ובראשונה למחות ולבכות על כבודו של מרן שחולל על ידי אנשים שרודפים כבוד ושררה".

"כל מטרת הקמתה של התנועה היתה להחזיר את עטרת יהדות ספרד ולא בשביל כבוד של איש כזה או אחר, עליה הקריב מרן את חלבו ודמו עשרות בשנים".

(צילום: כיכר השבת)
"מכתב הפרישה" של אריה דרעי

"תנועת ש"ס תמשיך ותפעיל ביתר שאת וביתר עוז את מפעלי החינוך הקדושים ויתר מפעליו של מרן בהרמת קרן יהדות במזרח" אמר בן צור שנקטע מפעם לפעם על ידי פעילי ש"ס שפרצו בשירי תמיכה בדרעי.

"אנו מחזקים את ידיו של ידידנו יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי, שמוסר את נפשו למען המשך מפעליו של מרן ולביצור מעמד היהדות ולשמוע את שוועת עניי הארץ, לא זזה ידו תחת ידנו, השם עמו".

"הננו בקריאה קדושה לכלל רבני ישראל ההולכים בדרכו של מרן לפעול למען תנועת ש"ס ולמען הרמת קרן יהדות ספרד ולמען ביצור חומות היהדות. הננו קוראים בזה שלא להיגרר למחלוקות ולביזוי תלמידי חכמים. חובה על כל אחד להרבות שלום בישראל".

בשלב זה, דחתה מועצת חכמי התורה את בקשתו של דרעי לפרוש מהתנועה: "מועצת חכמי התורה דוחה בתוקף את בקשת יו"ר התנועה לפרוש מתפקידו, וקובעת שהוא ממלא את תפקידו ביד רמה ובנאמנות ועל פי דעת תורה ונועץ עמנו בכל דבר הצריך עצה. אנו מלאים הערכה מאופן ניהול התנועה. אנחנו גוזרים עליו להמשיך בתפקידו ואנו עומדים אחריו בכל עוז".

בן צור הודיע כי מועצת חכמי התורה מחזיר את מכתביו של דרעי בהם הודיע על פרישתו, "אנחנו מחזירים לו חזרה ומבטלים את מכתב ההתפטרות שלו. מרן יתפלל ממקומו ליד כיסא הכבוד והשם הטוב יסיר חרפת עמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות