הרב הראשי מבקש: אמרו קדיש בעשרה בטבת לזכר קדושי השואה

לקראת צום עשרה בטבת, קורא הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו לציבור לומר קדיש לזכרם של קדושי השואה. "בשנים האחרונות נתמעט הדור שעדיין אומר קדיש" (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב הראשי לישראל (צילום: ידידיה לאו, ויקיפדיה)

לקראת צום עשרה בטבת שיחול ביום חמישי הקרוב, מפרסם הרב הראשי לישראל הגאון רבי ברוך דוד לאו קריאה לציבור לומר קדיש לזכר קדושי השואה.

בקריאתו כותב הרב לאו, "ביום כ"ז בכסלו תשי"א, קבעה מועצת הרה"ר לישראל, ובראשם הרבנים הראשיים הגרי"א הלוי הרצוג זצ"ל והרב בן ציון חי עוזיאל זצ"ל, לציין בכל שנה את צום עשרה בטבת כיום "הקדיש הכללי"".

"הרבנות הראשית קבעה את יום זה לקדושי השואה אשר נהרגו נטבחו ונשחטו בתקופה איומה זו, ותאריך פטירתם ומקום קבורתם אינו ידוע. על פי ההלכה אם לא ידוע יום הפטירה, קרוב המשפחה צריך לקבוע לו יום מיוחד בשנה בו יאמר קדיש ויתענה".

הרב הראשי הגר"ד לאו מוסיף וכותב, "בשנים האחרונות, בדרך כל הארץ, נתמעט הדור שעדיין אומר קדיש על קרוביו שנהרגו בשואה. אבקש מהציבור שמי שהוא קרוב לקדושי השואה, ויכול, שיאמר קדיש לעילוי נשמתם".

"אם אין קרוב, ראוי שמישהו אחר יאמר את הקדיש. כמו כן יש לומר בבתי הכנסת, לאחר קריאת התורה בתפילת שחרית תפילת "אל מלא רחמים" לזכרם, ללמוד משניות לעילוי נשמתם ולהדליק עבורם נר זיכרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות