בית המשפט דחה את הדיון בתביעה נגד נתניהו

בית הדין לעבודה בירושלים נענה לבקשת הפרקליטות והורה על דחיית הדיון בתביעה של אב הבית לשעבר מני נפתלי, נגד משפחת נתניהו וזאת בשל תקופת הבחירות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: קובי גדעון - לע"מ)

באופן חסר תקדים הפרקליטות פנתה לבית הדין לעבודה בירושלים בבקשה שיורה על דחיית מועד הדיון בתיק התביעה של אב הבית לשעבר במשכן ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד משפחת נתניהו וזאת בשל תקופת הבחירות. בית הדין קיבל את הבקשה.

המדינה טענה בבקשתה כי הדיון לעת עתה לא יהיה טוב למערכת הבחירות שגם כך שסועה. לטענתה במהלך הדיון עתידים להישמע משפטים בגנותו של ראש הממשלה שאינן קשורות לבחירות ומאידך הן עלולות להשפיע עליהן.

בית הדין שמע את הצדדים ולבסוף הורה לדחות את הדיון ל-25 במרס - שלושה ימים אחרי מועד הבחירות. בית המשפט ציין כי התצהירים יוגשו לפני המועד שנקבע, לנוכח העובדה שהתביעה הוגשה העוד קודם הבחירות.

השופטת אמרה בדיון כי "טענת המדינה כי התובע מנהל הליך מקביל באמצעי התקשורת כדי להשפיע על תוצאות ההליך המשפטי אינה קשורה כלל לקיומן של בחירות בחודש מרס 2015. יש לזכור כי בתי המשפט ובתי הדין לעבודה מצווים לעשות כל מאמץ לנהל תביעות ביעילות ובמהירות, וקיומן של בחירות בעוד כחודשיים וחצי אינו מצדיק עיכוב של כל ההליכים בתיק עד לאחר מכן".

במשרד המשפטים הגיבו אתמול לטענות כי בקשתם לדחות את הדיון אינה מקובלת. "השיקול הבלעדי שהנחה את הפרקליטות הוא הצורך להגן על ההליך המשפטי, למנוע את זיהומו בשיקולים זרים ואת הסטתו למקומות אחרים, ולאפשר לנתבעים פרק זמן הולם לצורך התגוננות כראוי מפני ההליכים המתנהלים נגדם".

על פי כתב התביעה שהגיש נפתלי, רעיית ראש הממשלה העבירה את אב הבית מסכת התעללות, השפלות, צעקות ואף השמיעה אמירות גזעניות כנגד מרוקאים, לטענתו.

בכתב התביעה נכתב בין היתר, כי עשרות עובדים אחרים סיימו את עבודתם במעון ראש הממשלה, ולא בצורה חיובית. לדבריו, הסיבה נעוצה ברעיית ראש הממשלה "הדורשת מעובדי מעון ראש הממשלה שירותים אישיים יומם וליל, ומעלה דרישות בלתי סבירות, המלוות ביחס מחפיר כלפי העובדים העומדים לשרתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות