הגר"י יוסף: "אבא זצוק"ל ידע לחזור בו, הכל הולך אחר הסוף"

לאחר פרסום ההקלטה בערוץ 2, התבטא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ברמז על הנושא ואמר כי "מרן האבא זצוק"ל ידע לחזור בו, והכל הולך אחר מה שנאמר בסוף" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף ואריה דרעי (צילום: יעקב כהן)

הפילוג הספרדי: הדלפת קלטת הווידאו עם דבריו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל מלפני שש שנים נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, מעוררת סערה ציבורית עצומה.

אמש (ראשון), שעה קלה לאחר פרסום ההקלטה בחדשות ערוץ 2, התבטא הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ברמז על הנושא והביע תמיכה מרומזת ביו"ר ש"ס אריה דרעי.

בשיעור שמסר בפתח תקווה, אמר הראשל"צ כי "כמו שמרן האבא זצוק"ל ידע לחזור בו בהלכה לפעמים, כך גם בהנהגה ובדעות על אנשים, והכל הולך אחר מה שנאמר בסוף - זו דעת תורה!".

אמש, נחשף בערוץ 2 סרטון וידאו חריף במיוחד, בו נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף מדבר בחריפות נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, אותו הוא מכנה "רשע" ומסביר מדוע הוא לא צריך לחזור לשורות ש"ס.

השיחה הוקלטה בשנת 2008, כפי הנראה בידיעתו של מרן הגר"ע יוסף, ונוכחים בה בנו הגאון רבי משה יוסף ועוזרו האישי הרב צבי חקק.

כהסבר מדוע אסור שדרעי יחזור לש"ס, אומר מרן הגר"ע יוסף כי אם דרעי יחזור: "30-40 אחוז יברחו לנו, למה לקחת מישהו גנב? מה? שישפטו אותו בבית המשפט. למה לקבל שוחד?".

הגר"ע יוסף הוסיף ואמר אז את דעתו על דרעי: "אריה לא ישמע לי. הוא עצמאי מדי. הוא לא מקשיב לי, רשע. כשהוא עצמאי.... קח לך מפלגה אחרת" הוסיף הגר"ע יוסף: "תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת".

באשר לטענת דרעי כי מרן הפקיד בידי ישי "פיקדון" והבטיח להחזירו לאחר שישוחרר מהכלא, אמר מרן הגר"ע יוסף: "אם יש לי מישהו אחר והוא הולך ישר, כל מה שאני אומר לו הוא עושה, למה להחליף? הבטחתי אם לא היה לי אחד, באותו הזמן לא היה לי שום אחד, לא היה לי שום אחד תחת ידי. בעצמי הייתי נבוך. עד שמשמיים הזמינו לי את אלי ישי, ולא רואה שיש מקום להחליף אותו. איך אני יכול לבגוד בו? (באלי ישי. י-כ), אחרי שהוא שמע לי בכל דבר. מה אני צריך להתכחש לו?".

הרב משה יוסף: "ומה אריה לא ישמע לך?". מרן הגר"ע יוסף: "אריה לא ישמע. אני יודע מהניסיון מהעבר, הוא עצמאי מדי. אני לא יכול לבגוד באלי ישי".

יצוין, כי כפי שנחשף לפני כשבוע בכיכר TV, יו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי מחזיק בידו הקלטה נוספת בת שעתיים, בה נשמע דיון של מועצת חכמי התורה עם מינוי דרעי ליו"ר ש"ס. הגר"ע יוסף מבקש מספר פעמים לדחות את המינוי אך לאחר לחץ שמופעל עליו קובע שדרעי ימונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות