חקירת השחיתות: משה ליאון נחקר בגלל עד המדינה

ההסתעפות בפרשת השחיתות שזכתה לכינוי '242', ובה זימונו לחקירה של רואה החשבון משה ליאון, אירעה בעקבות גיסו של עד מדינה במהלך חקירותיו בימים האחרונים (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
משה ליאון (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

ההסתעפות החדשה בפרשת השחיתות שזכתה לכינוי '242', אירעה בעקבות גיסו של עד מדינה במהלך חקירותיו בימים האחרונים במשטרה.

כתוצאה מגיוסיו של עד המדינה, נחקר בכיר במפלגת ישראל ביתנו, רואה החשבון משה ליאון, שהתמודד בעבר לתפקיד ראש עיריית ירושלים ושמו עלה כמועמד בבחירות הקרובות ברשימת המפלגה ואף אולי לכהן כשר.

עד המדינה המדובר נושא בתפקיד בכיר ומאז גיוסו תיעד במסכמים ובהקלטות את ניסיון העברת הכספים לכאורה שבוצעו על ידי כמה חשודים מרכזיים בפרשה שאת סיומה איש אינו יודע להאריך לעת עתה.

אחת ההקלטות שעד המדינה הציג למשטרה גרמה להם לכאורה לזמן את משה ליאון לחקירה בשל חשדות למעורבותו בפרשה. לפי החשדות, ליאון גזר לכאורה עמלה גבוהה בגין מעורבותו בהעברת הכספים.

ליאון נחקר אתמול במשך תשע שעות ולאחר מכן שוחרר למעצר בית. הוא שיתף פעולה עם החוקרים והכחיש את החשדות המיוחסים לו. הוא ישהה במעצר בית למשך חמישה ימים.

אמיר דן, יועץ התקשורת של ליאון מסר בתגובה: "משה ליאון נחקר במהלך היום, ושיתף פעולה באופן מלא לכל אורך החקירה. החוקרים נהגו בו בצורה עניינית והוגנת, ובסוף החקירה הסכים ליאון לבקשת החוקרים למעצר בית".

עד כה, חתמו שלושה מעורבים בפרשה על הסכם עד מדינה בו הסכימו להפליל את שאר המעורבים בכדי "להציל את עורם", כהגדרת גורמים המעורבים בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות