החשכת ערוץ 10: "נתניהו סוגר חשבונות אישיים"

אל המאבק של עובדי והנהלת חדשות ערוץ 10 הצטרפו פוליטיקאים בכירים ונשיא המדינה ראובן ריבלין שקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב ולהציל את הערוץ (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השקופית בערוץ 10, אמש (צילום מסך)

אל המאבק של עובדי והנהלת חדשות ערוץ 10 הצטרפו פוליטיקאים בכירים ונשיא המדינה שקראו לראש הממשלה להתערב מיידית ולהציל את הערוץ.

קריסת הערוץ מגיעה לאחר שנכנס לחובות עתק, כאשר עדיין לא נמצא משקיע שמוכן להכניס כסף לערוץ. בנוסף, הערוץ חייב עשרות מיליוני שקלים למדינה אך אין מקורות מימון.

הערוץ ניסה לקבל הקלות מהמדינה ומהרשות השנייה, אך עד כה קיבל כתף קרה ולא נענה. העובדים דורשים כי חובות הערוץ למדינה לא יחולטו מחר והרשות השנייה תדון בבקשת הרישיון של הערוץ.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הגיב ואמר כי "החשכת ערוץ טלוויזיה היא צל על הדמוקרטיה הישראלית, בוודאי בתקופת בחירות. בהינתן התחרות המצומצמת בשוק התקשורת הישראלי, איננו יכולים להרשות לעצמנו לאבד ערוץ שידורים, בפרט בתקופה בה אנו נדרשים להיחשף לקשת הדעות והעמדות".

"אין חולק שחובות צריך לשלם, ואולם ראוי למצוא פתרון, גם אם זמני, למשבר הנוכחי שימנע את סגירת הערוץ, וזאת לפחות עד לכינונה של ממשלה חדשה", אמר הנשיא והוסיף כי "שיח דמוקרטי מגוון הוא תנאי לדמוקרטיה בריאה. תהא אשר תהא דעתנו על המגוון הנוכחי, הרי שהדרך ליצירתו בוודאי אינה עוברת דרך סגירת ערוצים".

במפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון, שיתפו כתבה המדווחת על החשכת הערוץ, וכתבו: "מפלגת 'כולנו' קוראת לראש הממשלה להתערב בכדי להביא לפתרון הסוגייה בהקדם האפשרי".

יו"ר המפלגה משה כחלון כתב כי "כבר ב-2011, כאשר כיהנתי כשר התקשורת, הכרזתי: אסור להחשיך את ערוץ 10. מונופול הוא דבר שלילי בכל תחום וכך גם בתקשורת".

לדבריו, "מעבר להיותו של ערוץ 10 מקור פרנסה למאות משפחות יש לו גם חשיבות רבה בשיח התקשורתי-ציבורי ויש למצוא את הפתרון הנכון והמהיר בכדי להביא פרשה מתמשכת זו לסיומה בהקדם". כחלון פנה ישירות לראש הממשלה: "מפלגת 'כולנו' קוראת לראש הממשלה להתערב בכדי להביא לפתרון הסוגייה בהקדם האפשרי".

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, ביקר את ראש הממשלה וכתב כי "נתניהו סוגר חשבונות אישיים על חשבון הדמוקרטי". לדבריו, "על שולחן האוצר מונח מתווה מוכן שגיבשנו להסדרת שידורי ערוץ 10 ו-2 שימנעו את סגירת ערוץ 10 ויאפשרו לו להמשיך ולשדר. כל מה שנתניהו צריך לעשות הוא להוציא את המתווה מהמגירה וליישמו".

לפיד הוסיף כי "מדינה דמוקרטית זקוקה לתקשורת חזקה וחופשית. אסור ששיקולים הנובעים ממניעים אישיים יגברו על הצורך בשמירה על שוק תקשורת חופשי ועל ערכי הדמוקרטיה".

במפלגת העבודה תקפו אף הם את ראש הממשלה. היו"ר יצחק הרצוג החליף את תמונת הפרופיל הלזו התומכת בערוץ 10 ואילו ציפי לבני לא הסתפקה בכך והוסיפה "ערוץ חשוך הוא ביטוי לממשלה חשוכה! לא ניתן לפגוע בזכות של אזרחים לבחור במה לצפות וגם לא בפרנסת 1000 עובדים!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות