מצ"ח חוקרת קצינים שלחמו בעזה במבצע צוק איתן

עשרות קצינים ולוחמים נחקרו על ידי המשטרה הצבאית בחשד למעשים פליליים שביצעו לכאורה במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה. דובר צה"ל: "לא ניתן לפרט אודות חקירות" (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)

בזה אחר זה הגיעו עשרות קצינים אל משרדי המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בשבועיים האחרונים בכדי להיחקר בחשד לעבירות פליליות שהתרחשו במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה. כך דווח ב-ynet.

החקירה נפתחה כמה ימים לאחר הודעת הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, כי יש לחקור את קציני צה"ל שלחמו בבוץ העזתי וזאת בגין שורת אירועים במהלכם נהרגו חמישים מחבלים מארגון הטרור חמאס.

החקירה הזו אמנם החלה בקרב קצינים בדרגות זוטרות אך היא עשויה לכלול גם קצינים בכירים יותר, כמו מפקדי גדודים וחטיבות.

"הוא נתן את כל כולו למען הצלחת משימתו במבצע תוך סיכון חייו, ובטוח בחפותו", אמר מקורב לאחד הקצינים שנחקרו. "לא ייתכן שיקריבו לוחמים או קצינים זוטרים כמוהו במזבח הלגיטימציה הבינ"ל של ועדת שאבס, ולא יגיעו גם לבכירים. הוא בסך הכול מילא הוראות שקיבל ופעל לפי מיטב שיפוטו". הוסיף.

בצה"ל מקווים כי הפעם, בניגוד לפעמים קודמות כמו במבצע עופרת יצוקה, החקירה תסתיים מהר ככל הניתן ותוביל לתוצאות אמינות ובכך להראות לקהילה הבינלאומית כי צה"ל לא נוהג איפה ואיפה בחקירותיו ומאידך, חקירה זו נועדה למנוע סבל משפטי מיותר לקצינים בבואם למקומות בהם יוצאו נגדם צווי מעצר.

במידה ויוחלט לבסוף להגיש כתבי אישום נגד מעורבים בחקירה, ישנם כמה אופציות של אישומים העומדים לפרקליט הצבאי הראשי, כמו גרימת ברשלנות או גרימת מוות בחבלה מחמירה וכן שורת עבירות אחרות חמורות כל אחת בדרגתה היא.

מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל נחקרים בימים אלו אירועים אשר התרחשו במהלך 'צוק איתן', בהנחיית הפרקליטות הצבאית. לא ניתן לפרט אודות חקירות אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות