אושר תקנון הבחירות הפנימיות ב"שלומי אמונים"

מאות חברי סיעת "שלומי אמונים" התכנסו בבני ברק, ואישרו התקנון לקיום הבחירות המקדימות למייצג התנועה בכנסת הבאה. פרוש: "למרות שאני מחובר, אני רוצה להרגיש מחוייב" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

מאות מחברי סיעת "שלומי אמונים" התכנסו הערב (ראשון) באולמי קונטיננטל בבני ברק בראשותו של יו''ר התנועה ח"כ מאיר פרוש, לאישור התקנון לקיום הבחירות המקדימות הפריימריז למייצג התנועה בכנסת הבאה.

בפני הנוכחים דיברו ח"כ מאיר פרוש שהזכיר את הבטחתו לקיום הפריימריז בשלומי אמונים לפני כשנתיים. פרוש הבהיר לחברי הסיעה כי אין ספק שנציג שמרגיש שבחרו בו, מרגיש יותר חובה ומחויבות לשולחיו. "על אף שאני מחובר לציבור, אני רוצה להרגיש יותר מחויב, להיות מחובר יותר לשטח".

לאחריו דיברו בפני הנוכחים ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין ועו"ד אברהם יוסטמן שהציג את התקנון לבחירת המועמדים. בסיום נערכה הצבעה כשהנוכחים כולם הצביעו פה אחד בעד הצעתו של ח"כ פרוש ובעד נוסח התקנון.

(צילום: ישראל כהן)

"כיכר השבת" מציג את הנוסח המלא:

"לכל החסידויות/הקהילות, שאינן מיוצגות ברשימת 'אגודת ישראל' לכנסת באמצעות סיעה אחרת, יש את הזכות להצביע על מועמד שישמש כנציג הסיעה בכנסת. כאשר סך כל בתי האב של החסידויות/הקהילות אשר ישתתפו בהליך, יהוו 100% של הגוף הבוחר".

"רשימות בתי האב של החסידויות/הקהילות השונות יהוו הוכחה לכאורה למספר בתי האב שלהן, ומשקלה של כל אחת מהן בגוף הבוחר יהיה לפי משקל בתי האב שלה בתוך רשימת בתי האב של כלל החסידויות/קהילות המשתתפות בבחירות".

"שיטת הבחירות תהא באמצעות ספירת סך בתי האב של החסידויות/הקהילות שהצביעו עבור מועמד זה או אחר".

"מועמד אשר ישיג את מירב הקולות של כלל הקהילות כאמור, ישמש כנבחר ומועמד ראשון מטעם הסיעה ברשימת אגודת ישראל לכנסת".

הזכאים להיבחר:

"תנאי להצגת מועמדות להיבחר כנציג הסיעה לכנסת הוא מי אשר עונה על דרישות סעיף 6 א' בתקנון המפלגה, ובנוסף, הציג בפני ועדת הבחירות תמיכה עקרונית מוקדמת, מאת 3 חסידויות/קהילות שכל אחת מהן מייצגת 200 בתי אב לפחות".

"חסידות/קהילה כאמור יוכלו להמליץ על מועמד אחד בלבד. תמיכה כנ"ל תהיה בכתב בלבד".

"מועמדים אשר נבחרו בעבר מטעם 'שלומי אמונים' לתפקיד ציבורי כלשהו ואשר פעלו כנגד החלטות הסיעה או כנגד נציגיה, במסגרת בחירות כלשהן או במסגרת ציבורית כלשהי, בחמשת השנים האחרונות, לא יהיו רשאים להציע את מועמדותם אלא אם כן יחליט ביה"ד אחרת בעניינם".

"לפי התקנון יוקם בי"ד של רבנים אשר ישמש כבי"ד של הסיעה להכרעה בכל עניני הבחירות, ובמקרה של חילוקי דעות. בית הדין יוסמך להכריע בכל ענין ונושא הקשור לבחירות לרבות ערעור על החלטות ועדת הבחירות, על פי שיקול דעתו, והכרעתו תהא סופית".

"ועדה נכבדה זו, תמנה ועדת משנה מטעמה אשר תשמש כוועדת בחירות, לצורך ביצוע ופיקוח על הליך הבחירות הפנימיות של נציג הסיעה לכנסת הנוכחית. בנוסף תהא לוועדה סמכות, לקבוע כל ענין שלא נקבע בתקנון, לפרש אותו ולהכריע בכל שאלה העולה ממנו".

"ועדת הבחירות תקבע את נוהלי הבחירות ולוחות הזמנים לביצועם, ותקבע את דרכי ההצבעה ומימושם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות