הפילוג הספרדי

הרב מאיר מאזוז במתקפה: הרב שלום כהן לא יורד לעם

בשיעור שמסר בישיבתו "כסא רחמים", הגיב הגאון רבי מאיר מאזוז למתקפה של נשיא מועצת החכמים של ש"ס, הגר"ש כהן, ואמר כי "הרב כהן תלמיד חכם, אבל הוא לא יורד לעם ולכן הוא לא מבין את העם הפשוט. הרב עובדיה היה מבין אותם. שתי המפלגות יעברו את אחוז החסימה" • האזינו לדבריו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"מ מזוז (צילום: מאיר אלפסי)

הציבור הספרדי מפולג: מנהיגה הרוחני של מפלגת "ביחד" בראשות ח"כ אלי ישי הגאון רבי מאיר מזוז, מגיב הערב (ראשון) למתקפה של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שלום כהן ואומר כי הוא אינו מחובר לעם.

בשיעור שמסר בישיבתו 'כסא רחמים' בבני ברק הגיב הרב מזוז למתקפה נגד ישי ואמר: "צריך להתפלל בעשרה בטבת שהשם ישים קץ לצרותינו ויפסיק את השנאת חינם והשיגעון הזה". הרב הבהיר: "אני אומר שוב, כל אחד צריך לעשות כהוראת רבותיו. אנחנו לא באים להילחם במפלגה השנייה".

הרב מזוז תקף את נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ש כהן ואמר כי "הרב שלום כהן, שיהיה בריא, הוא תלמיד חכם, צדיק וגאון, אבל הוא לא יורד לעם ולכן הוא לא מבין את העם הפשוט".

"הרב עובדיה היה מבין את העם פשוט, והיה מקרב ומשמח אותם, אבל הרב שלום לומד כל הזמן תורה אז הוא הולך בדרך של התורה".

הרב מזוז הסביר שוב מדוע קמה המפלגה החדשה: "מאות אלפים עלולים ללכת לאיבוד ולכן קמה תנועת 'יחד'. יחד זה אחדות של כל שבטי ישראל, בשביל שלא ילכו למפלגות ששונאים שם תורה, שלא יכולים לשמוע כלום בדברי תורה". הרב סיים בהבטחה: "אל תדאגו לא יחסר להם אחוז החסימה וגם לנו לא יחסר".

כזכור, במהלך שיעור שנשא בליל שבת בבני ברק תקף הגר"ש כהן את ישי ואמר כי הוא הלך לבית הכסא. "מה זה בכל ביתי נאמן הוא?" הסביר הרב כהן, "כשהיה בביתי היה נאמן, עכשיו לצערנו הלך לבית אחר - בית הכסא".

בהמשך הדרשה התייחס הגר"ש כהן לסקרים האחרונים ולפיהם ש"ס נמצאת על גבול אחוז החסימה, ואמר כי מדובר בשטויות: "ש"ס זה ראשי תיבות "סקר שקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות