בג"ץ ידון בהעלאת אחוז החסימה

שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיא, אשר גרוניס, ידונו היום בעתירה שהוגשה נגד התיקון לחוק להעלאת אחוז החסימה. בעתירה נטען כי מדובר בפגיעה בזכות הערבים (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שופטי בית המשפט העליון בראשות הנשיא, אשר גרוניס, ידונו היום (ראשון) בעתירה שהוגשה נגד התיקון לחוק להעלאת אחוז החסימה.

התיקון לחוק שעבר בחודש מארס השנה, קובע כי אחוז החסימה בבחירות לכנסת יעלה מ־2% ל־3.25%. המשמעות היא שגודלה של סיעה יהיה לא פחות מארבעה חברי הכנסת במקום שניים כיום - כמו סיעת קדימה בראשות שאול מופז.

בעתירה שהוגשה בין היתר על ידי האגודה לזכויות האזרח, נטען כי אחוז החסימה החדש גורע מזכותם של הערבים להיות מיוצגים בכנסת על פי השקפותיהם וכי הם זכאים להזדמנות שווה כמו לשאר המפלגות היהודיות.

בעתירה נטען כי לכנסת אין סמכות להגביל את זכות הבחירה באמצעות העלאת אחוז החסימה. "אחוז החסימה החדש גורע מזכותו של המיעוט הערבי להיות מיוצג על כלל השקפותיו בכנסת", נטען.

מנגד נציגי הכנסת טענו כי מטרת העלאת אחוז החסימה היא לעודד מפלגות קטנות להתאחד. "תכלית ההסדר היא להגביר את המשילות באמצעות הגברת כוחן של המפלגות הגדולות המרכיבות את הממשלה, צמצום מספרן של המפלגות הקטנות ועידוד המפלגות הקטנות להתאחד ברשימות גדולות יותר המבוססות על מכנה משותף של קבוצות אוכלוסייה שונות".

היועץ המשפטי, עו"ד יהודה ויינשטיין הודיע כי הוא מתנגד לעתירה ומבקש לדחות אותה משום ש"החוק נחקק לתכלית ראויה ועולה בקנה אחד עם כל אחד משלושת מבחני המשנה של עקרון המידתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות