דיווח: ארצות הברית מכחישה מעורבות במתקפת הסייבר

גורמים בארצות הברית הכחישו את הטענה כי היא עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על צפון קוריאה. היום דווח כי האינטרנט שב למדינה לאחר שעות בהן נותק בשל המתקפה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מי עומד מאחורי הפלת האינטרנט בצפון קוריאה? יממה לאחר הדיווחים על מתקפת סייבר בקנה מידה חסר תקדים שגרמה לניתוקה של צפון קוריאה מרשת האינטרנט העולמית, דיווחים שונים טוענים כעת כי ארצות הברית הכחישה כי היא זו שאחראית למתקפת הסייבר. מוקדם יותר היום דווח כי האינטרנט שב לפעול בקוריאה הצפונית.

כזכור, לפני מספר שבועות פרצו האקרים למחשבי חברת אולפני סוני, זאת לאחר שהחברה הפיקה סרט בשם "ראיון סוף" הלועג למנהיגה של צפון קוריאה, קים ג'ונג און. לאחר שהחברה התעלמה מאזהרותיה של צפון קוריאה כי פרסום הסרט "יפתח את שערי הגיהנום", החלו ההאקרים לפרסם מידע רב ומביך על החברה. הנזקים שנגרמו לחברה נאמדים במיליוני דולרים.

לפני מספר ימים הודיעה החברה כי תגנוז לעת עתה את הסרט, זאת לאחר שחמישה מהרשתות הגדולות בעולם הודיעו כי לא יקרינו אותו בעקבות איומים על פגיעה פיזית בבתי הקולנוע שברשותם "כמו ב-11 בספטמבר". עם זאת, הערב הודיעה חברת סוני כי תאפשרת את הקרנת הסרט מעורר הסערה בתחילת השנה הלועזית החדשה.

גניזת הסרט עוררה ביקורת רבה בארצות הברית על הפרת חופש הביטוי, וגרמה לנשיא ארצות הברית להכריז כי מדובר באירוע בסדר גודל לאומי, וכי ארצות הברית רואה לנכון להגיב בזמן ובמקום שתבחר.

אלא שלמרות ההערכות כי צפון קוריאה היא זו שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר על חברת אולפני סוני ולמרות שה-FBI קבע כי המדינה הדיקטטורית אחראית למתקפה, בצפון קוריאה הכחישו כי הם אלו שתקפו את סוני וטענו כי מדובר במעשים של אוהדי המשטר שאינם קשורים למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות