חייל תכנן פיגוע ונשלח למאסר

חייל שככל הנראה תכנן לפגע בפלסטינים, כנקמה על הפיגועים הקשים, נתפס ונשלח ל-28 ימי מחבוש. החייל ששירת באזור יהודה ושומרון, הורחק והוצב במקום אחר (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: עזריאל משה, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

מקרה חריג ויוצא דופן בחומרתו התרחש בצה"ל בשבועות האחרונים כאשר חייל בשירות סדיר ששימש כנהג בגדוד העיר של חטיבת חברון הפועלת במרכז העיר, נעצר מחשש שיבצע פיגוע נגד פלסטינים, ונשלח למאסר ויורחק מאזור השומרון.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', הפרשה החלה לאחר שהגיע מידע מודיעיני לפיו החייל הנמצא בקשר הדוק עם פעילי ימין קיצוניים ובשיחות עימם השמיע התבטאויות קיצוניות שמהן עלה בבירור כי בכוונתו לפגוע בפלסטינים כנקמה על הפיגועים שהתרחשו בעת האחרונה בירושלים.

הפרשה הועברה לטיפול האישי של מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה יריב בן-עזרא וזאת בעקבות כך שהחייל פועל במרכז העיר ונמצא במגע ישיר וקרוב עם פלסטינים תושבי המקום. המפקד הורה לעצור את החייל מיידית וכך התרחש.

במהלך החיפושים אחריו, סגן מפקד החטיבה התקשר אליו אישית בשיחה התברר כי החייל בחופשה. לטענתו הוא נמצא באזור הקריות, באזכרה לסבתו, ומשום כך אין באפשרותו לשוב לבסיס כדרישת הסגל הפיקודי.

לאחר חיפושים התברר כי החייל שיקר ובכלל נכח בעצרת אזכרה לזכרו של הרב מאיר כהנא. לאירוע הוזעקו כוחות הביטחון שעצרו אותו.

בחייל נשפט והואשם בשני סעיפים חמורים: הוצאת נשק מהיחידה ללא אישור ושקר. בתום המשפט הוא נשלח לעשרים ושמונה ימי מחבוש בכלא הצבאי וכן לא לאפשר לו להתקרב לאזור יהודה ושומרון.

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא מוכר וטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות