החשש הגדול במפלגות החרדיות

"אלי ישי לא יעבור את אחוז החסימה ויגרום נזק גדול"

במפלגות החרדיות חוששים ממפלגתו החדשה של אלי ישי, ומהאפשרות שתגרוף עשרות אלפי קולות ולא תעבור את אחוז החסימה. בכיר בש"ס: "אני מתפלל שיעבור את אחוז החסימה". ביהדות התורה מזהירים: אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב באופוזיציה - "עשרות אלפי קולות יזרקו לפח" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אלי ישי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הציבור הספרדי מפולג: שבוע לאחר הודעות של ח"כ אלי ישי על הקמת המפלגה החדשה, גובר החשש בקרב חברי הכנסת החרדים כי ישי יגרוף קולות רבים מהמגזר החרדי ולא יעבור את אחוז החסימה. במצב כזה, עשרות אלפי קולות עלולים להיזרק לפח, ומספר המנדטים של המפלגות החרדיות יפחת.

"גם אלי ישי יודע היטב שיש סיכוי לא מבוטל שהוא לא יעבור את אחוז החסימה, זה סיכון גדול", אומר חבר-כנסת בכיר בש"ס בשיחה עם "כיכר השבת": "בסוף אם הוא יקבל אלפי קולות ולא יעבור את אחוז החסימה - ש"ס תרד במספר המנדטים ומי שיפסיד זה לא אריה דרעי או ש"ס, זה הציבור החרדי כולו".

"אל תצטט אותי בשם שלי", מבקש חבר הכנסת: "אין לי עניין לפתוח בחזית עם אלי, הוא היה חבר טוב שלי, אבל זה מדאיג".

לדבריו: "אם הרב אמנון יצחק וחיים אמסלם לא היו מתמודדים בבחירות הקודמות ש"ס הייתה מקבלת לפחות 14 מנדטים, במצב כזה היינו בקואליציה, והקיצוץ של למעלה מחצי מיליארד שקל לישיבות ולמשפחות החרדיות היה נמנע. אלי יודע את זה היטב, עכשיו הוא יכול לגרום לאותה התוצאה בדיוק".

"למרות שאשמע הזוי, אני מתפלל שאלי יעבור את אחוז החסימה. אני לא מסתכל על הפן האישי של ש"ס או אריה; אני מסתכל על הציבור החרדי כולו, איזה נזק יהיה פה, הוא יכול למנוע את זה עכשיו. תנסה לחשוב מה יקרה בזמן פרסום תוצאות הבחירות, אם אלי ישי לא עובר את אחוז ההצבעה ומצליח להביא 70 אלף קולות, והוא יכול להביא את הכמות הזאת, מה כולנו נחשוב? הכותרת תהיה שאלי ישי גרם נזק אדיר לציבור החרדי כולו, בדיוק כמו שעשו האחרים שפתחו מפלגה מול ש"ס ולא עברו את אחוז החסימה".

גורם בכיר ב'דגל התורה' חושש גם הוא מהמצב הנוכחי: "הציבור החרדי נמצא בתקופה מאוד קשה, עדיין לא ברור מי יקים את הממשלה הבאה. יש חשש גדול ואמיתי שיאיר לפיד, משה כחלון, יאיר לפיד ובוז'י הרצוג הם אלו שיקימו את הממשלה הבאה. אם לציבור החרדי לא יהיה כוח גדול ברור שאנחנו נהיה מחוץ לממשלה נוספת, החקיקה שתהיה בממשלה הבאה תהיה קשה הרבה יותר מהממשלה האחרונה".

בדגל התורה אומרים: "אם עשרות אלפי הקולות האלו יזרקו לפח זה יהיה נזק בלתי הפיך. 2 המנדטים הללו יכולים להיות המנדטים שיכריעו את הממשלה הבאה. גם אמנון יצחק ואמסלם הבטיחו להיות הפתעת הבחירות, בסוף ההפתעה היחידה הייתה שאנחנו לא בממשלה בגלל הקולות שנזרקו לפח. יש חשש אמיתי שזה מה שיקרה שוב בממשלה הבאה אם הוא לא יעבור את אחוז החסימה" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות