מודיעין עילית: "הליטאים מתנכלים לחב"ד"

אחרי 13 שנה של המתנה להקצאת שטח, הביאו אנשי קהילת חב"ד במודיעין עילית קראוון וניסו לקבוע עובדות בשטח. אך סכסוך מתמשך גרם לפינוי הקראוון רגע לאחר הצבתו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בעיצומם של ימי החנוכה עיריית מודיעין עילית מתכננת להחריב בית כנסת: כבר שלושה עשרה שנים מצפים מתפללי בית הכנסת "הספריה החסידית" בעיר לקבל אישורים בעירייה להקצאת שטח. בעוד מרבית הפונים מרחבי העיר קיבלו לטענתם אישור הרי שהספרייה החסידית קיבלה סירוב פעם אחר פעם.

המתפללים שאינם משתייכים למגזר כזה או אחר בעיר טוענים להתנכלות מכוונת של העירייה.

בשעת בוקר מוקדמת מספר מתפללים על דעת עצמם הניחו קרוואן משלהם ברחוב רשב"י 21 בעיר בכדי שיהיה להם בית כנסת קבע בעיר. העירייה שלטענתם מתעלמת מהם שיגרה למקום פקח בתוך זמן קצר כשהוא מלווה בשוטרים וביקש מהם לפנות את המבנה באופן מיידי ואם לאו הם ייקחו אותו.

אחד המתפללים קבל על כך בשיחה עם "כיכר השבת" ,אנחנו כל כך הרבה שנים ממתינים לאישור ומקבלים סירוב כל פעפ מחדש. אי אפשר שלא לחבר בין המוצא החסידי לבין ההתנכלות המכוונת של העירייה הליטאית. אנו מקווים שבימי החנוכה האור יגבר על החושך וסהפרייה החסידית תוכל לחנוך את משכנה החדש כבר בימים הקרובים".

"ומכאן הפנייה לראש העיר שיגלה מנהיגות שישאיר את בית הכנסת על כנו או לחלופין שידאג למבנה חלופי לרווחת התושבים". הוסיף התושב.

ביקשנו את תגובת עיריית מודיעין עילית אך זו טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות