מי מטעה את דרעי בנתונים שקריים? "הסקרים נותנים לנו 8 מנדטים"

יו"ר ש"ס אריה דרעי טען בראיון ל"פגוש את העיתונות" כי "הסקרים נותנים לנו 8 מנדטים". המציאות: למעט סקר אחד, ש"ס זוכה לארבעה מנדטים מאז פרישת ישי. גורם בש"ס: "לא יודע מי מזין את אריה בנתונים האלו" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ש"ס אריה דרעי, מי מזין אותו בנתונים לא נכונים? (צילום: מאיר אלפסי)

בחירות 2015: גם לאחר הפילוג בש"ס ופרישת ח"כ אלי ישי ממנה לטובת הקמת מפלגה חדשה, יו"ר ש"ס אריה דרעי ממשיך לשדר ביטחון בכך שמפלגתו תשיג מספר מנדטים גבוה.

במהלך ראיון ל"פגוש את העיתונות" בחדשות 2 הערב (מוצאי שבת), נשאל דרעי על מצבה הקשה של ש"ס בסקרים, ובחר להציג תמונה לא מדויקת. לטענתו, ש"ס עומדת על שמונה מנדטים בסקרים ואילו מפלגתו של אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה.

אלא, שמהסקרים שפורסמו עד יום שישי האחרון נראה כי כמות המנדטים הממוצעת לה זוכה ש"ס מאז פרישת ישי עומדת על פחות משישה מנדטים, כאשר בחלק מהסקרים מפלגתו של ישי עוברת את אחוז החסימה.

סקר ערוץ הכנסת: ש"ס - ארבעה מנדטים, אלי ישי - ארבעה מנדטים. סקר 'הארץ': ש"ס - ארבעה מנדטים, אלי ישי - שלושה מנדטים. סקר מעריב: ש"ס - ארבעה מנדטים, אלי ישי - ארבעה מנדטים. סקר 'גלובס': ש"ס - שמונה מנדטים, אלי ישי לא עובר את אחוז החסימה.

"מעניין מי מזין את אריה בנתונים" אומר גורם בש"ס: "או שהוא משקר בשידור או שמישהו משקר עליו, צריך להיות מנותק בכדי לטעון שש"ס עומדת על שמונה מנדטים בממוצע בסקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות