הפריימריז בבית היהודי: 35 מתמודדים ומפקד בזק

שלושים וחמישה אנשים יתמודדו בפריימריז של מפלגת הבית היהודי - שלושה לתפקיד יו"ר המפלגה, 25 גברים ו-7 נשים למקום ברשימה. השבוע החל מפקד הבזק למפלגה (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נפתלי בנט עם אחד המתמודדים (צילום: דוברות הבית היהודי)

מידי ערב בחירות לכנסת, עשרות אנשים רואים עצמם ראויים לכהן כחברי כנסת עתידיים ובשל כך הם מסתערים על המפלגות ומעמידים עצמם לבחירת המתפקדים בפריימריז של המפלגה. כעת נראהכי מפלגת הבית היהודי שוברת שיאים במספר המתמודדים.

אם לא יחול שינוי, שלושים וחמישה אנשים יתמודדו בפריימריז של מפלגת הבית היהודי, רובם המכריע מתמודד על מקום ברשימה ואילו שלושה מתוכם מתמודדים לראשות המפלגה כאשר שניים מהם עושים זאת בניסיון להדיח את היו"ר נפתלי בנט.

השניים הללו הם יהודה כהן והרב שמעון אור, כשהמתמודד המוביל עליהם הוא היו"ר הנוכחי שר הכלכלה נפתלי בנט. המתמודד הראשון יהודה כהן התמודד בפריימריז שנערכו בבחירות הקודמות וזכה לעשרות קולות בלבד.

על מקום ברשימה לכנסת מתמודדים עשרים וחמישה גברים ושבע נשים. לנשים יש את מרב הסיכויים להיכנס בשל השיריונים לנשים במקומות ראליים. לפי הערכות סיכוייהן עומד על קרוב ל-60% עוד לפני פתיחת הקלפיות.

בין המתמודדים החדשים הבולטים ניתן לראות את יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין. הרב הצבאי לשעבר, אביחי רונצקי. סמנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני. מלבדם יתמודדו אחרים ובניהם חברי הכנסת הנוכחיים של המפלגה מלבד יוני שטבון שהודיע כי יתמודד במפלגתו החדשה של אלי ישי.

סוגיית התמודדותו של יו"ר מפלגת תקומה, השר אורי אריאל, נמצאת עדיין על הפרק. הבוקר נפגש אריאל עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. השניים טענו כי הפגישה חיובית וכי בסוף השבוע הם ייפגשו שוב ואז יוחלט האם ירוצו במשותף.

השבוע יצא מפקד הדיגיטלי הבזק הגדול של המפלגה שבו כל בן 17 ומעלה, גם אם אינו בעל זכות בחירה עדיין לכנסת, יוכל להשתתף בבחירות הפנימיות. ניתן להתפקד מכל מחשב בעלות חד פעמית של שלושים ותשעה שקלים. המפקד ימשיך עד ל-29 בדצמבר ובעוד חודש בדיוק יתקיימו הבחירות הפנימיות לרשימה לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות