פרשת שמות

"הרופא אמר לי 'תשמעי, גברת, אין לך סיכוי להביא ילדים'"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", טליה שרה וצ'ר, שמעבירה את סיפורה האישי בערבי הפרשת חלה, משתפת בהריונות, בהפלות, בלידה שכמעט גבתה את חייה ובסוף הטוב שהגיע כנגד כל הסיכויים (נפלאות בפרשה, כיכר TV, מאמע)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |

"ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה". הירידה למצרים היא התחלת השעבוד, הגלות.

הכתוב מונה כאן את שמות השבטים ובהקשר הזה אומר לנו המדרש: "על שם גאולת ישראל נזכרו כאן". שמות השבטים מבטאים גאולה.

איך באה הגאולה לידי ביטוי דווקא בפסוקים שמספרים את הירידה לגלות? בחיצוניות ישנה ירידה והגלות קיימת. אבל בפנימיות הירידה עצמה היא חלק בלתי נפרד מהגאולה. לא סתם אנחנו מרגישים את הסבל של הגלות, אלא כדי שנדרוש את הגאולה.

ההוויה האמיתית של כל יהודי היא גאולה. במהותנו אנחנו לא שייכים לגלות. המציאות האותנטית שלנו היא מציאות של גאולה וזו העבודה שלנו כיום, לא להתרגל לגלות, להזכיר לעצמנו שנועדנו להיות בני חורין, שאנחנו בניו של יעקב אבינו, לפתוח את העיניים ולראות גאולה.

קבלו את טליה שרה וצ'ר, נשואה + 5 , 3 נשואים ו-2 נכדים. היא גדלה בקרית אונו והיום גרה ברכסים, למדה פסיכולוגיה להתפתחות הילד והעבירה סדנאות על אמונה וביטחון. כיום משמשת כגננת פרטית ובערבים מעבירה את סיפורה האישי בתוספת הפרשת חלה.

שאלנו אותה מאיפה הכל התחיל, מה החלום שלה, איך הרגישה לשבת מול הרופא שבישר לה על עקרותה ובהמשך, לאחר הלידה, כיצד אנשים מגיבים לסיפור שלה, האם היא יכולה לכעוס על ילדיה ועוד. הועצמנו.

מוזמנות להיות איתנו בקשר – נפלאות – בדף הפייסבוק או דרך המייל שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר