נפלאות בפרשת בשלח

"לא יכולה לסבול שהורים לאוטיסטים נופלים בין הכיסאות"

והשבוע, ב"נפלאות", קבלו את חדוה רומנו, שאין לה ילד אוטיסט, אך היא פועלת יומם וליל לסייע לאוכלוסיה החלשה הזו. שאלנו אותה איך הכל התחיל, איזה סיפור מייחד אותה ומאיפה הכוחות (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |

"אז ישיר משה ובני ישראל את השירה הזאת... ותיקח מרים הנביאה אחות אהרן את התוף בידה ותצאן (ותצאנה) כל הנשים אחריה בתופים ובמחולות. ותען להם מרים שירו לה' כי גאה גאה, סוס ורכבו רמה בים".

השבת הזאת היא שבת שירה. שירה ספונטנית שנובעת משמחה וגילוי אור אלוקי בלתי מוגבל, שירת משה ובני ישראל שבאה לאחר הנס הגדול של יציאת מצרים ובעקבות קריעת ים סוף ושירת מרים ונשות ישראל על הגאולה, שהגיעה אחרי כל־כך הרבה שנות סבל.

האר"י הקדוש אומר שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים ולכן הנשים הצדקניות שבזכותן נגאלים בדורנו, הן הנשים שבזכותן יצאנו ממצרים, בזכות האמונה שלהן שלא חדלה גם ברגעים הקשים ביותר. מעלתן של הנשים אינה רק בהכנה לגאולה (האמונה היוקדת והתוף ששמרו הנשים לשירת הגאולה), אלא גם בגאולה עצמה.

קבלו את חדוה רומנו, נשואה + 5 ילדים ונכדים, גדלה בקריית צאנז בנתניה וכיום גרה בתל אביב. רומנו למדה חינוך, מתמטיקה, מדעי המחשב וכיום היא מורה בתיכון שמלמדת מתמטיקה ומדעי המחשב ופעילה חברתית.

שאלנו אותה מאיפה הכוח של השמחה הנשית, מי עוזר לה, מה גרם לה לעסוק בנושא האוטיזם, איזה סיפור מייחד אותה, היכן היא מוצאת את החיבור שלה לפרשה ועוד. תשובותיה הותירו אותנו פעורי פה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר