נפלאות בפרשה

"אבא היה מרוגש, סוף סוף הבת שלו מתחתנת בגיל 40"

היא לא קוראת לעצמה אומנית, אלא מתורגמנית ובעיניה, סמל להצלחה הוא דווקא לקבל עול ולבוא ממקום של הכנעה. קבלו את גילת צ'רקסקי, שעסקה בגוף והחליטה לנטוש אותו לטובת הרוח (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אשר רוט)

"האזינו השמים ואדברה". בפרשת האזינו קורא משה רבנו לשמיים ולארץ להאזין לקריאה שלו לעם ישראל להתקרב אל ה'. הפרשה היא קריאה לכל יהודי, שצריך להתקרב לקב"ה ולהתעלות לכיוון הרוחני, לשמיים ובעצם לתורה שעניינה רוחניות.

בהפטרה נקרא על ישעיהו הנביא שמפריד בין הקריאות השונות לשמיים ולארץ: "שמעו שמיים והאזיני ארץ". יש שמיעה ויש האזנה. האזנה זו הקשבה עמוקה, ממקום קרוב, מהתקרבות אל השני! הקשבה עמוקה היא תולדה של אימון והתכווננות ומביאה לחיבור עמוק יותר מאשר הקשבה רגילה. הקריאה לכל יהודי להאזין היא קריאה להיות במודעות גבוהה יותר למה שמחבר אותו לקב"ה ואין זמן טוב יותר משבת זו שבין יום הכיפורים לסוכות, כדי להיזכר ולהתעמק בקרבת ה'.

השבוע, ב"נפלאות בפרשת האזינו", ערב חג הסוכות, אנו פוגשות את גילת צ'רקסקי, אם לארבעה, אומנית ומורה לחסידות, שגדלה באבן יהודה, תל אביב וגרמניה.

שאלנו אותה על הקשר לזהות היהודית, באיזה גיל גילתה שהעיסוק של חייה, בפיזיות, לא מספיק לה והיא זקוקה ל'מעבר', איך הגיבו ההורים על חזרתה בתשובה, כמה שנים היא מלמדת תניא, לאיזה חלק בפרשה היא מתחברת במיוחד, מה החזון שלה לשנה הבאה ועוד.

תודה לכן, צופות יקרות, שהייתן אתנו. מוזמנות לקחת את המסרים הנפלאים גם ליום הגדול, הקדוש והנורא - נסו להאזין לקולכן הפנימי שלכן - אפשר גם באומנות. אולי תגלן מה למדתן על עצמכן ועל שליחותכן לקראת השנה החדשה.

נשמח לשמור על קשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל – שמופיע כאן למטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר